کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آذری جهرمی: اینستاگرام بومی وامی نگرفت

11 دی 1397 ساعت 9:10

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت وام توسط شرکتی که به عنوان ارائه‌کننده سرویس اینستاگرام بومی مطرح می‌شود را رد کرد و گفت: این شرکت تاکنون مذاکره‌ای برای دریافت وام نداشته است.



محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از پژوهشگاه فضایی ایران، در مورد جایگزین بومی شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وام از این وزارتخانه اظهار داشت: در رابطه با موضوع جایگزینی اینستاگرام اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: شرکتی که شبکه اجتماعی بومی «جیکوپیک» را طراحی کرده بود، در ابتدا درخواستی برای وام از سمت وزارت ارتباطات داشت ولی به هیچ‌ وجه جلو نیامد، وامی دریافت نکرد و حتی عرضه محصولاتش را نیز به صورت جدی پیگیری نکرد اما هم‌اکنون اطلاعی ندارم که این محصول در چه وضعیتی است و مذاکره و مکاتبه‌ای با ما درباره دریافت وام نیز نداشته‌ است.

هشدار درباره پوچ‌افزارهای اندرویدی
به گزارش ایتنا از مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره گزارش مرکز «ماهر» مبنی بر وجود تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در بازارهای ایرانی افزود: این گزارش را مرکز «ماهر» تهیه و به مارکت‌های اندرویدی‌ اعلام کرد که این نرم‌افزارهای مخرب را از بازار خود حذف کند.

آذری جهرمی گفت: بسیاری از این پوچ‌افزارها با هدف تبلیغات و برخی نیز برای کاوش ارز دیجیتال طراحی شده‌اند که از منابع کاربر از جمله منابع اطلاعاتی و پردازشی، بدون آگاهی وی استفاده می‌کنند و بازارهای اندرویدی موظف به حذف این نرم‌افزارها هستند.

وی با بیان اینکه سازمان فناوری اطلاعات مطابق با استخراج این اپلیکیشن‌های مخرب توسط مرکز ماهر، اطلاعیه‌ای به تمامی بازارهای فروش اپلیکیشن‌های موبایل ارائه کرده‌ است، افزود: به لحاظ قانونی، این بازارها الزامی به رعایت نظرات ما ندارند و قانون به ما اختیار نداده که در این زمینه وارد عمل شویم مگر اینکه بخواهیم از این مارکت‌ها از طریق دستگاه قضا شکایت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: فعلاً این موضوع در دست بررسی است و نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

اجرای قانون حذف آبونمان تلفن ثابت پیگیری می‌شود
آذری جهرمی در مورد اجرای قانون حذف آبونمان تلفن ثابت از قبوض مشترکان و عدم اجرای آن توسط شرکت مخابرات گفت: سازمان تنظیم مقررات این قانون را ابلاغ کرده است و ما پیگیر اجرای آن خواهیم بود که آیا مخابرات آن را اجرا کرده است؟

وی درباره آخرین وضعیت گوشی‌های توقیف شده در گمرک تأکید کرد: بنابر این بود که وزارت صمت پیگیر این موضوع باشد و از آخرین وضعیت گوشی‌ها اطلاعی ندارم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد تعیین تکلیف دو شبکه اجتماعی «هاتگرام»، «تلگرام طلایی» و مستقل شدن آنها از تلگرام با توجه به اتمام مهلت در نظر گرفته شده، پاسخی نداد.


کد مطلب: 55183

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55183/آذری-جهرمی-اینستاگرام-بومی-وامی-نگرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir