۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲

کمبود نیروی ماهر کافی در حوزه ابری، مشکلی برای کارفرمایان این حوزه

ایتنا - ارائه‌دهندگان خدمات ابری، با هدف کاستن از خلاء نیروهای ماهر ابری، بر گستره تلاش‌های آموزشی و تحصیلیشان افزوده‌اند.
کمبود نیروی ماهر کافی در حوزه ابری، مشکلی برای کارفرمایان این حوزه

تقاضای کارفرمایان برای نقش‌های رایانش ابری، از جمله زیرساخت، امنیت، معماری و مهندسی، حدود 33% در سه سال گذشته افزایش یافته است. ولی، بر اساس یک آنالیز برگرفته از داده‌های شغلی وب‌سایت Indeed،  علاقه کارجویان به این فرصت‌های شغلی، که حدود 108 درصد در همین دوره افزایش یافته، کمتر از حد اجابت تقاضای بازار است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، بیشتر جست‌وجوهای شغلی و انتشار آگهی استخدامی در رابطه با ابر به بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری مربوط می‌شود: Web Services آمازون، آژور مایکروسافت و Cloud Platform گوگل، و جست‌وجوی کلیدواژه‌های مرتبط با آنها در سه سال اخیر 223% افزایش یافته است.
همچنین فهرست‌های شغلی برای موقعیت‌های مرتبط با ارائه‌دهندگان عمده در همین دوره زمانی حدود 101% افزایش یافته است.
 
بطوریکه گزارش‌ها نشان می‌دهد، در سال گذشته، جست‌وجوها برای AWS و آژور به ترتیب 11.4% و 2.1% کاهش یافته است، در حالی که انتشار آگهی نیاز به نیروی کار 16.2% افزایش یافته است.
گوگل نیز شاهد رشد 72.7% در جستجوها و 66.7% افزایش در آگهی‌های نیاز به نیروی کار بوده است.
 
از سوی دیگر، ارائه‌دهندگان خدمات ابری، با هدف کاستن از خلاء نیروهای ماهر ابری، بر گستره تلاش‌های آموزشی و تحصیلیشان افزوده‌اند. در ماه گذشته، AWS با همکاری کورسرا یک برنامه آموزش اساسی را راه‌اندازی کرد تا مجالی برای رشد متخصصان ابری باشد.
 


رشد تقاضا و علاقه به Cloud گوگل شاید قابل توجه‌ترین آمار در این میان باشد: 1088% افزایش جست‌وجوها و 1082% در آگهی‌های اعلام نیاز به نیروی کار در طی سه سال اخیر.
 
برآوردها حاکی از آن است که Cloud گوگل 7% سهم بازار جهانی را در اختیار دارد، و بالاتر از آن آژور با 14% و AWS با سهم چشمگیر 34% قرار دارند.
در طی سه سال اخیر در دوره تصدی دایان گرین مدیرعامل Cloud گوگل (که در ماه نوامبر از این سمت استعفا داد)، این واحد در مباحثات درباره ارائه‌دهندگان خدمات ابری جایگاه خود را به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان برتر خدمات ابری تثبیت نمود، هرچند که نتوانست درصد سهم خود از بازار را دو رقمی کند.
 
بنظر کارشناسان با اینکه طبیعیست که یک نقش‌آفرین کوچک‌تر نرخ‌های رشد بالاتری را نسبت به رقبای بزرگ‌تر تجربه کند، ولی Cloud گوگل علیرغم تردیدهای مداوم حول پتانسیل سازمانیش حضور قابل توجهی را در بازار از خود نشان داده است.
 
کد مطلب: 55108
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام