۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱

هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹

تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها
ایتنا - در سال ۲۰۱۹ شاهد به‌کارگیری فزاینده هوش مصنوعی در عرصه مصرفی و سازمانی خواهیم بود.
هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از فوربز، «بلندگوهای هوشمند» پیشتاز محصولات خانگی در زمینه هوش مصنوعی خواهند بود.
بلندگوهای هوشمند (مثل آمازون‌اکو و گوگل‌هوم)، پررشدترین دستگاه‌های متصل در تاریخ خواهند بود.
 
مطابق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۹، شاهد نصب بیش از ۲۵۰ میلیون بلندگوی هوشمند در خانه‌ها باشیم.
با توجه به فروش ۱۵۴ میلیون بلندگو با قیمت میانگین ۴۳ دلار، درآمد حاصل از بلندگوها بالغ بر ۷ میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به سال ۲۰۱۸، میزان ۶۳ درصد رشد خواهد داشت.
 
از سوی دیگر، و در بخش سازمانی، ۴۷ درصد از مقامات اجرایی در مؤسسات تجاری می‌گویند شرکت‌های آنها دست‌کم از یک قابلیت هوش مصنوعی در فرایندهای خود استفاده می‌کنند و تنها ۲۱ درصد می‌گویند که از میزان بیشتری از هوش مصنوعی در سازمان‌هایشان بهره گرفته‌اند.
۲۰ درصد از مقامات اجرایی نیز می‌گویند در سال ۲۰۱۹ درنظر دارند در شرکت خود از هوش مصنوعی استفاده نمایند.
 
هوش مصنوعی

گفته می‌شود که در سال ۲۰۱۹ میزان ۷۰ درصد از شرکت‌های استفاده‌کننده از هوش مصنوعی، قابلیت‌های مربوطه را از فضای ابر کسب خواهند کرد.
در این میان، نرم‌افزارها و خدمات هوش مصنوعی مبتنی بر ابر نیز موجب تسهیل در استفاده از هوش مصنوعی و شتاب بخشیدن در به‌کارگیری و گسترش فواید آنها خواهند شد.
 
در سال جدید، اگر سازمان‌ها بتوانند از «قهرمانی تحلیلی» (Analytic Athleticism) استفاده کنند، در اینصورت قادر خواهند بود در به‌کارگیری هوش مصنوعی شتاب ایجاد کنند.
منظور از قهرمانی تحلیلی، این است که مهارت‌های اساسی که سبب موفقیت در یک بخش از تحلیلات می‌گردد، می‌توانند در بخش‌های دیگر نیز ثمراتی به همراه داشته باشد.
به عبارت دیگر، طرز تفکر بنیادین و مجموعه مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت، در میان انواع مختلف تحلیلات، بسیار به هم شبیه هستند. این امر برای هوش مصنوعی نیز صحبت دارد؛ به ویژه بخش یادگیری ماشین.
 
همچنین در سال ۲۰۱۹ شاهد خواهیم بود که در سازمان‌هایی که از هوش مصنوعی در وهله اول برای تحلیلات استفاده نمی‌شود، دست به یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی و تحلیلات بزنند.
 
کد مطلب: 55097
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام