۰
plusresetminus
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۳

آفیس 365 و آژور برای برخی از افرادی که از احرازهویت چندمرحله‌ای استفاده کرده بودند قفل شد

ایتنا - آژور و آفیس 365 مایکروسافت در بیزینس استفاده می‌شوند، به همین خاطر این قطعی می‌تواند بر کار روزانه افراد تاثیر منفی بگذارد.
آفیس 365 و آژور برای برخی از افرادی که از احرازهویت چندمرحله‌ای استفاده کرده بودند قفل شد

مایکروسافت می‌گوید که در رفع یک مسئله مهم که برای کاربرانش پیش آمده، قدری پیشرفت داشته است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، برخی از کاربران برای افزودن یک لایه امنیتی مضاعف به اکانت‌هایشان در مایکروسافت از احرازهویت چندمرحله‌ای (MFA) استفاده می‌کنند. ولی این امنیت مضاعف ممکن است برای ورودشان به سیستم دردسرساز شود.
 
اخیرا مشتریان مایکروسافت که از MFA استفاده می‌کنند نتوانستند وارد اکانت‌های خود در آژور و آفیس 365 بشوند.
شرکت مایکروسافت ضمن آنکه وجود این مشکل در صفحه‌های وضعیت آژور و آفیس 365 را تایید نموده، اعلام کرده است که برای رفع آن تلاش می‌کند.
 
آفیس 365 اشتراک مایکروسافت برای محصولات آفیسش (مانند ورد، اوتلوک، اکسل و پاورپوینت) است که تازه‌ترین نسخه از نرم‌افزارش، تبادل ایمیل و ذخیره ابری را در اختیار قرار می‌دهد.
در این میان، آژور سرویس رایانش ابری این شرکت است. هر دوی آنها در بیزینس استفاده می‌شوند، به همین خاطر این قطعی می‌تواند بر کار روزانه افراد تاثیر منفی بگذارد.
 


احرازهویت دومرحله‌ای و چندمرحله‌ای شامل استفاده از یک گام مضاعف(مانند یک شماره تلفن یا کد راستی‌آزمایی) به علاوه اعتبارنامه‌های لاگین شما می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود که در صورتی که کسی نام کاربری و گذرواژه شما را داشته باشد ورود به آن برایش سخت‌تر شود.
این راهکار البته مفید است، ولی محققان امنیتی می‌گویند که استفاده از آن خیلی رواج پیدا نکرده است.
 
بنا بر آنچه در صفحات وضعیت مایکروسافت اعلام شده، به تدریج تعدادی از کاربران توانسته‌اند با موفقیت لاگین کنند.
 
یکی از سخنگویان مایکروسافت به CNET گفت که «چند تن از مشتریانی که برایشان مشکل ایجاد شده بود اکنون با موفقیت احرازهویت شده‌اند. ما به کار برای رفع تاخیری که هنوز برای برخی که از احرازهویت چندمرحله‌ای استفاده می‌کنند ادامه می‌دهیم. اطلاعات بیشتر در این زمینه در https://status.azure.com ارائه شده است.
  
کد مطلب: 54824
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام