۰
plusresetminus
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵

شروع به کار ربات بوستون داینامیکس تحت عنوان «اسپات» + ویدئو

ایتنا- ربات جدید بوستون داینامیکس تحت عنوان «اسپات» این قابلیت را دارد که در کنار کارگران ساختمانی در ساختمان‌ها کار کند.
شروع به کار ربات بوستون داینامیکس تحت عنوان «اسپات» + ویدئو

به تازگی ویدیوی جدیدی از ربات جدید بوستون داینامیکس به نام «اطلس» منتشر شد که در آن ویدیو، ربات انسان‌نمای مورد بحث قادر به انجام حرکات پارکور بود.
پس از آن ویدیو، بوستون داینامیکس تصمیم گرفت که ویدیویی در رابطه با ربات جدید خود منتشر نماید.

به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، ربات جدید بوستون داینامیکس «اسپات» نام دارد.
این ربات می‌تواند در کارهای ساختمانی کار کند. این ربات در ویدیویی که توسط مجموعه مذکور منتشر شد می‌توانست یک بسته را جابجا کند و موجب پیشرفت کار شود.
لازم به ذکر است که این ویدیو بیشتر حالت آزمایشی داشت و بیانگر حضور کامل آن در صنعت و انطباق با آن نیست.
 
طراحی این ربات به شکلی انجام شده است که به راحتی می‌تواند از پله‌ها بالا برود،کالا یا بسته‌ای را از یک نقطه بردارد و به یک نقطه دیگر منتقل نماید.
در سال گذشته، مارک ریبرت، رییس بوستون داینامیکس، اذعان داشت که ده نمونه در دست تکمیل دارند و قصد دارند که در سال آینده به فروش برسانند.
 
ویدئوی مربوط
 
 

گزارش منابع مختلف حاکی از آن است که این ربات در نیمه دوم سال 2019 میلادی وارد بازار خواهد شد و کاربران و علاقمندان خواهند توانست که این ربات را در اختیار داشته باشند. این شرکت در زمینه ساخت و طراحی ربات‌ها تلاش زیادی انجام داده است و به زودی فعالیت خود را توسعه خواهد داد.  
کارهای ساختمانی به گونه‌ای است که ساختن رباتی که بتواند در این مجموعه کارها شرکت کند، چندان راحت نیست. این ربات ظاهری شبیه سگ دارد و به همین خاطر از آن با عنوان ربات سگ‌نما هم یاد می‌شود. روند مسیریابی در این ربات به صورت کاملا هوشمند انجام می‌شود و به همین خاطر احتمال برخورد آن با سایر نقاط خیلی پایین است.
 
کد مطلب: 54420
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام