۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴

کمک هواوی به هند در توسعه 5G

ایتنا - ​​​​​​​دولت هند از اپراتور مخابراتی هواوی درخواست کرده است که به آزمایش پروژه‌های توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت 5G بپردازد.
کمک هواوی به هند در توسعه 5G

با توجه به گسترش و محبوبیت روزافزون فناوری اینترنت همراه 5G در بسیاری از کشورهای جهان، اپراتورهای مخابراتی نظیر هواوی، اسپرینت، تی موبایل، نوکیا، اریکسون و غیره در یک رقابت تنگاتنگ سعی می‌کنند که به دنبال عرضه اینترنت 5G بپردازند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت هواوی به‌عنوان یک غول تکنولوژی چینی که در زمینه عرضه اینترنت 5G نیز فعالیت می‌کند، حالا به تازگی اعلام کرده است که از سوی دولت هند دعوت‌نامه‌ای مبنی بر همکاری هواوی با شرکت‌های مخابراتی این کشور دریافت کرده است و به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شاهد همکاری‌های گسترده آن‌ها درباره توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت همراه 5G باشیم.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه  5G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT2020) آغاز کرد. درنتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G در کشورهای مختلفی همچون کره‌جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

حالا به نظر می‌رسد که هند نیز هم‌چون بسیاری از کشورهای دیگر به‌دنبال برقراری و توسعه فناوری اینترنت 5G و راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای این فناوری است و در این راستا قصد دارد با یک اپراتور مخابراتی آسیایی و مشهور هم‌چون هواوی همکاری کند.
کد مطلب: 54356
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام