۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱

تخلف مخابرات در ارائه اجباری اینترنت بر روی خطوط ثابت

ایتنا - معاون وزیر ارتباطات: حذف آبونمان ۷۰۰ میلیارد تومان در یک سال درآمد مخابرات را کاهش داد و بابت سال های گذشته نیز مخابرات باید ۱۸۰۰ میلیارد تومان به مشترکان بازگرداند.
تخلف مخابرات در ارائه اجباری اینترنت بر روی خطوط ثابت

معاون وزیر ارتباطات گفت: ارائه اجباری سرویس اینترنت روی خط ثابت و انتقال مشترکان شرکت‌های اینترنتی خصوصی به مخابرات پس از کابل برگردان خلاف مقررات است و در این باره به مخابرات تذکر داده‌ایم.

به گزارش ایتنا از فارس، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک نشست خبری درباره اینکه مخابرات پس از تغییر خط مشترک از سیم مسی به فیبر نوری مشترکان را ملزم می‌کند از مخابرات سرویس بگیرند، گفت: این اقدام خلاف مقررات است و در این باره به مخابرات تذکر داده‌ایم. برای مثال در گذشته در یک کابل مسی چند سرویس‌دهنده اینترنتی حضور داشتند که مخابرات از همه می‌خواست از این پس از مخابرات سرویس بگیرند، اما پس از ابلاغ رگولاتوری مقرر شده در همه برگردان‌ها هر سرویس‌دهنده هر تعداد پورت داشته دوباره در اختیار بگیرد.

وی تأکید کرد: ارتقای تکنولوژی گریزناپذیر است و مخابرات تاکنون حدود ۱۲ هزار کابل را برگردان کرده است.

فلاح در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه مخابرات در فروش خط تلفن ثابت سرویس اینترنت را نیز به اجبار به مشتری ارائه می‌کند، گفت: این کار نیز خلاف مقررات است و به مخابرات اعلام کرده‌ایم که باید این کار را متوقف کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره تأثیر سه حکم دیوان عدالت اداری روی تعرفه‌ها و عملکرد مخابرات گفت: حذف آبونمان ۷۰۰ میلیارد تومان در یک سال درآمد مخابرات را کاهش داد و بابت سال های گذشته نیز مخابرات باید ۱۸۰۰ میلیارد تومان به مشترکان بازگرداند.
وی تأکید کرد: این کار باعث می‌شود مخابرات خط‌هایی که کارکرد کم دارند را تخلیه کند زیرا نگهداری آنها برای مخابرات سودی ندارد.

فلاح در مورد اعلام اسامی شرکت‌های ارزش افزوده که ۳۳ میلیارد تومان از ۲ میلیون مشترک همراه اول اضافه دریافت کرده بودند گفت: شکایتی در این باره در دستگاه قضایی تنظیم شده که پس از به نتیجه رسیدن اسامی متخلفان اعلام می‌شود.
 
کد مطلب: 54338
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام