۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸

نفوذ هکرها به عکس و لیست مخاطبین در آیفون

ایتنا - حمله توسط مهاجمانی انجام می‌شود که به‌صورت فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشند و در دستگاه Siri فعال و Face ID خاموش باشد یا این قابلیت به صورت فیزیکی پوشیده شود.
نفوذ هکرها به عکس و لیست مخاطبین در آیفون

آسیب‌پذیری دور زدن گذرواژه (passcode bypass) در نسخه 12 iOS اپل می‌تواند به مهاجمان امکان دسترسی به عکس‌ها و مخاطبان (شامل شماره تلفن‌ها و ایمیل‌ها) در آیفون XS و سایر دستگاه‌ها را ‌بدهد.
این نقص به کسانی که به دستگاه آیفون آسیب‌پذیر دسترسی فیزیکی دارند، اجازه می‌دهد تا صفحه احراز هویت دستگاه‌های دارای نسخه آخر Beta iOS 12 و iOS 12 را دور بزنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این تهدید برای چندین مدل از دستگاه‌های آیفون و هم‌چنین جدیدترین مدل آن یعنی آیفون XS وجود دارد. هنوز اپل درخصوص این تهدید پاسخی نداده است. هم‌چنین این نقص اجازه دسترسی به عکس‌ها و ویرایش مخاطبان و تغییر عکس‌هایی که به تماس گیرندگان اختصاص داده شده است را فراهم می‌کند.

در این فرایند ویژگی‌های دسترسی اپل و Siri فریب داده می‌شوند. حمله توسط مهاجمانی انجام می‌شود که به‌صورت فیزیکی به دستگاه دسترسی داشته باشند و در دستگاه Siri فعال و Face ID خاموش باشد یا این قابلیت به صورت فیزیکی پوشیده شود.

دور زدن گذرواژه در آیفون به یک رویداد رایج در چند سال اخیر تبدیل شده است. بر اساس اطلاعات سایت فتا، دور زدن گذرواژه به طور مشابه در iOS 10 مشاهده شده بود که از نقص موجود در Siri و VoiceOver استفاده شده است. هم‌چنین  در iOS ۹,۰ ، ۹.۱  و ۹.۱.۲ پژوهشگران نشان داده‌اند چگونه مهاجمان با استفاده از Siri می‌توانند گذرواژه را دور بزنند و به برنامه‌های iOS از جمله ساعت و تاریخ دسترسی پیدا کنند.

مورد دیگر از دور زدن در سال ۲۰۱۶ برروی iOS 9.3.1 اتفاق افتاد که به مهاجمان اجازه می‌داد در توئیتر جست‌وجو کنند و بدین ترتیب به عکس‌ها و مخاطبان یک دستگاه دسترسی داشته باشند.
کد مطلب: 54321
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام