کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاکید وزیر ارتباطات بر دسترسی مردم به اطلاعات

26 شهريور 1397 ساعت 9:11

ایتنا - آذری جهرمی: تعداد مشترکان پهن باند در کشور از ۳۴ میلیون به ۶۷ میلیون نفر رسیده و بیش از ۵۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار، به اینترنت پرسرعت متصل شده اند.





به گزارش ایتنا از مهر، وزیر ارتباطات با اشاره به عزم دولت در رفع تبعیض و ایجاد دسترسی مردم به اطلاعات که جزو حقوق شهروندی است، اظهار کرد: تعداد مشترکان پهن باند در کشور از ۳۴ میلیون به ۶۷ میلیون نفر رسیده و بیش از ۵۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شده اند. همچنین تعداد شهرهای تحت پوشش پهن باند از ۵۰ به ۱۰۰ درصد رسیده است تا شکاف دیجیتال به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه مطابق آمارهای بین المللی، ایران در سال نخست فعالیت دولت دوازدهم، ۲۰ رتبه در شاخص دولت الکترونیک ارتقا پیدا کرده است، افزود: فرایندها در دولت الکترونیک به تکریم مردم و ایجاد شفافیت کمک می کند.

جهرمی با اشاره به ارسال لایحه حقوقی زیرساخت ها به دولت برای تصویب، تصریح کرد: ۴ لایحه دیگر نیز به زودی برای تصویب ارسال می شود.

وزیر ارتباطات از رسیدگی به شکایات مردمی با اهمیت و وسواس زیاد خبر داد و با بیان اینکه در حوزه اندازه گیری تشعشعات رادیویی نیز سامانه آنلاین پایش این تشعشعات را در دو شهر آماده کردیم و در شهرهای دیگر نیز درصدد آماده سازی آن هستیم، گفت: سامانه ۱۹۵ را که دریافت شکایات مردمی را برعهده دارد مورد توجه جدی قرار دادیم و شکایات مردمی را در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم.


کد مطلب: 54092

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/54092/تاکید-وزیر-ارتباطات-دسترسی-مردم-اطلاعات

ايتنا
  https://www.itna.ir