۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷

وایفای WPA3 که هک کردن آن دشوارتر شده است، عرضه شد

ایتنا - تولیدکنندگانی مانند Cisco، غول تجهیزات شبکه، در بیانیه‌هایی پشتیبانیشان از WPA3 را اعلام نموده‌اند.
وایفای WPA3 که هک کردن آن دشوارتر شده است، عرضه شد
 
این خبری خوب است، چون آخرین آپدیت آن سال‌ها پیش عرضه شده بود.
 
به گزارش سرویس اخبار اینترنت از رایورز به نقل از cnet، استانداردی جدید برای امن‌سازی اتصال‌های وایفای ارائه شده که WPA3 نام گرفته است.
روترهای وایفای جدید با حفاظت‌هایی قوی‌تر برای داده‌هایی که بین کامپیوترهایتان، گوشی‌ها یا دستگاه‌های خانه هوشمندتان و اتصال اینترنتی‌تان جریان می‌یابند ارائه خواهند شد.
همچنین، با تغییراتی که در شیوه رفتار شبکه‌های سازمانی رخ می‌دهد، امنیت در شبکه‌های وایفای ارتقاء می‌یابد.
اتحادیه وایفای اخیرا اعلام کرد که پروتکل مربوط به آن را نهایی کرده است.
 
WPA3 بر روی روترهای جدید دارای گواهینامه اتحادیه وایفای قابل دسترسی است، و تولیدکنندگان می‌توانند تصمیم بگیرند که این پروتکل را با یک آپدیت نرم‌افزاری روی روترهای موجود نصب کنند یا نه.
 
WPA3 جایگزین Wi-Fi Protected Access 2 می‌شود، عنوانی که بیشتر با عنوان WPA2 شناخته می‌شود، و نخستین بار در بیش از یک دهه قبل، در سال 2004، عرضه گردید.
مشکلات امنیتی موجود در WPA2 گهگاه موجبات نگرانی را فراهم آورده‌اند.
 


اخیرا، پژوهشگران نقیصه‌ای امنیتی را یافتند که آن را KRACK نامیدند، نقیصه‌ای که به مهاجمان بر روی یک شبکه وایفای مشخص امکان دسترسی به ترافیک اینترنت شما بدون نیاز به یک پسورد را می‌داد.
سپس تولیدکنندگان دستگاه‌ها پچ‌هایی را برای این مشکل منتشر کردند، و اتحادیه وایفای الزام نمود که همه روترهای جدید برای احتمال وجود این آسیب‌پذیری تست شوند.
این تکرار تجربه‌ای از یک دهه قبل‌تر بود که در آن زمان یک مشکل دیگر را در رمزنگاری یافتند که ترافیک اینترنتی روی یک اتصال وایفای را امن نگه می‌دارد.
 
تولیدکنندگانی مانند Cisco، غول تجهیزات شبکه، در بیانیه‌هایی پشتیبانیشان از WPA3 را اعلام نموده‌اند. سیسکو اعلام کرده است که علاوه بر طرح‌ریزی برای پیاده‌سازی WPA3 در محصولات آتی خود به دنبال راه‌هایی برای آپدیت دستگاه‌هایش که هم اکنون در نقاط مختلف جهان در حال کار هستند، از طریق یک نرم‌افزار نیز می‌گردد.
 
برای کاربران شخصی وایفای، کوین رابینسون نایب رییس بازاریابی اتحادیه وایفای می‌گوید که، این حفاظت‌های امنیتی جدید حتی در صورتی که پسوردها خیلی پیچیده و به سختی قابل حدس زدن نباشند هم کار خواهند کرد.
ولی با این وجود، وی موکدا از کاربران خواست که در انتخاب پسوردشان هوشمندانه‌تر عمل کنند.  
 
کد مطلب: 53266
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام