۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴

ساخت مدل سه بعدی؛ ابتکار جدید هوش مصنوعی گوگل

ایتنا – گوگل پرده‌ای دیگر از شبکه هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشت.
ساخت مدل سه بعدی؛ ابتکار جدید هوش مصنوعی گوگل
شرکت گوگل نوع جدیدی از الگوریتم ویژه فناوری هوش مصنوعی را توسعه داده که می‌تواند بدون دیدن تمام زوایای یک جسم، ابعاد سه بعدی آن را ترسیم کند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از وب‌سایت futurism، این شبکه هوش مصنوعی که Generative Query (پرس‌وجوی تولیدکننده) نام دارد می‌تواند با دیدن اجسام از زوایای مختلف، قطعات ظاهر جسم را با هم ترکیب کند و این کار را بدون دخالت یا آموزش انسان انجام دهد.
این سیستم هوشمند قادر است با مشاهده تنها پنج عکس، یک مدل سه بعدی ترسیم کند.
 
در واقع Generative Query تصاویری که از زوایای مختلف فراهم آمده را کنار هم می‌گذارد و در نهایت یک مدل دقیق سه بعدی عرضه می‌نماید.
 
این الگوریتم شگفت‌انگیز می‌تواند باعث صرفه‌جویی بسیار در زمان شود و یکی از بزرگ‌ترین هدردهنده‌های زمان در زمینه تحقیق هوش مصنوعی را از بین ببرد: تگ کردن تصاویر و فیلم‌هایی که برای آموزش هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به عبارت دیگر اگر رایانه بتواند همه کارها را خودش انجام دهد، دانشمندان دیگر نیازی به صرف زمان‌های طولانی برای جمع آوری و مرتب‌سازی داده‌ها جهت خوراک‌دهی به الگوریتم خود ندارند.
 
هوش مصنوعی گوگل

 

با این شبکه جالب می‌توان توانایی ربات‌های نظامی و غیرنظامی را افزایش داد و سطح و آگاهی آنها از محیط اطراف‌شان را بالا برد.
با این حال شبکه Generative Query هنوز چندان پیشرفته نیست و به عنوان مثال، الگوریتم آن نمی‌تواند با دیدن پشت سر افراد، چهره آنها را حدس بزند.
 
تاکنون این تکنولوژی تنها در مورد اشیاء ساده مورد آزمایش قرار گرفته است و حال آن که تصویر سه بعدی یک انسان، چیزی بسیار پیچیده است.
با این حال به نظر می‌رسد سطح توقع دانشمندان از هوش مصنوعی بسیار بالاست!
 
آن چه که مهم است این است که ما در حال نزدیک شدن به تولید دستگاه‌های واقعاً مستقلی هستیم که که قادر است همانند یک انسان، محیط اطراف خود را شناسایی و درک کند.
 
کد مطلب: 53229
برچسب ها: گوگل هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
واقعا؟ چه کارهایی میکند این گوگل
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام