۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲

توافق اپل، آئودی و BMW بر سر استانداردی برای استفاده از گوشی‌های هوشمند به عنوان کلید خودرو

ایتنا - مشخصه Digital Key 1.0 یک روش منبع را برای یک کاربر به منظور «دانلود» یک کلید دیجیتالی بر روی گوشی شما فراهم می‌آورد، که از ارتباط NFC برای باز کردن، قفل کردن و حتی استارت زدن خودرو استفاده می‌کند.
توافق اپل، آئودی و BMW بر سر استانداردی برای استفاده از گوشی‌های هوشمند به عنوان کلید خودرو
استفاده از فناوری اطلاعات در صنایع دیگر،‌به ویژه در صنعت خودرو بصورت شتابانی در حال گسترش است.
خودروی جدید لینکولن اوییتور یکی از چندنی خودرویی است که به زودی کابر قادر خواهد بود تا با استفاده از گوشی هوشمندش قفل آن را باز کرده و آن را به حرکت در آورد.
آیا مایلید که دسته کلید حجیمتان را در خانه گذاشته و صرفا از تلفن همراهتان برای باز کردن قفل خودروتان و رانندگی با آن استفاده کنید؟
این هدف یک استاندارد تکنولوژی جدید است که توسط کنسرسیوم اتصال خودرویی ارائه شده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از cnet، هدف آن استانداردسازی قواعد و فرایندها برای استفاده از گوشی به عنوان جایگزینی برای سوئیچ ماشین است.
 
مشخصه Digital Key 1.0 یک روش منبع را برای یک کاربر به منظور «دانلود» یک کلید دیجیتالی بر روی گوشی شما فراهم می‌آورد، که از ارتباط NFC برای باز کردن، قفل کردن و حتی استارت زدن خودرو استفاده می‌کند.
ین کنسرسیوم می‌گوید که این تکنولوژی از یک سیستم «مدیر امنیت مورد اعتماد» برای تضمین امنیت کلیدهای دیجیتالی موجود در گوشی هر کاربر استفاده می‌کند.  
 


اعضای کنسرسیوم اتصال خودرویی از جمله شامل شرکت‌های خودروسازی آئودی، BMW، جنرال موتورز، هیوندای و فولکس واگن و همچنین شرکت‌های فناوری مانند اپل، سامسونگ، ال جی و پاناسونیک می‌شود.
چند شرکت خودروساز، شامل آئودی، لینکلن، مرسدس بنز، تسلا و ولوو، تاکنون وعده داده‌اند که خودروهایشان از استفاده از گوشی هوشمند به عنوان جایگزینی برای کلیدها پشتیبانی خواهد کرد.
 
این کلیدها می‌توانند اشتراک‌گذاری خودرو را نیز آسان‌تر کنند چرا که کرایه دهندگان خودرو، برای کرایه دادن خودرو به دیگران، نیازی به دریافت کلیدهای فیزیکی نخواهند داشت. شرکت اشتراک‌گذاری خودرو Turo در حال حاضر به طور آزمایشی دستگاهی را مورد استفاده قرار داده که می‌تواند به مالک یک خودرو امکان باز کردن قفل آن از راه دور از طریق گوشیش را بدهد.  
 
این کنسرسیوم اکنون در حال کار بر روی Digital Key 2.0 است، که قرار است در اوائل سال 2019 عرضه شود، و یک «پروتکل احرازهویت استانداردسازی شده» را برای گوشی‌ها و خودروها ارائه خواهد نمود.
هدف این استاندارد به‌روزرسانی شده کسب اطمینان از این است که خودروها و گوشی‌های مختلف همه با هم قابل تعامل باشند.
 
کد مطلب: 53196
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام