۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

تسلا کارمند سابق خود را به هک و انتقال اطلاعات متهم کرد

ایتنا - نرم‌افزار هک وی بر روی سه سیستم کامپیوتری افراد دیگری از شرکت تسلا فعال بود تا به این طریق داده‌ها حتی پس از آنکه وی این شرکت را ترک کرد در دسترس باشد و به طور کاذب آن افراد را عامل آن نشان دهد.
تسلا کارمند سابق خود را به هک و انتقال اطلاعات متهم کرد
 
شرکت تسلا یکی از کارکنان سابقش را تحت تعقیب قضائی قرار داده و، بر اساس یک دادخواهی مطرح شده در دادگاه فدرال در نوادا، وی را به هک اسرار تجاری این شرکت سازنده خودروهای برقی و انتقال حجم بالایی از داده‌های این کمپانی به طرف‌های ثالث متهم نموده است.
 
به گزارش رایورز به نقل از رویترز، تسلا در طرح دعوایش مدعی شده است که مارتین تریپ، که قبلا در Tesla Gigafactory نوادا کار می‌کرد، اذعان کرده که نرم‌افزاری نوشته بود که سیستم عامل این شرکت خودروساز را هک نموده و چندین گیگابایت از داده‌هایش را به طرف‌های ثالث انتقال داده و همچنین ادعاهایی کذب در رسانه‌ها مطرح کرده است.
 
اطلاعی از اظهار نظر تریپ در این باره در دست نیست. بنا بر این دادخواهی مورد نظر، نرم‌افزار هک وی بر روی سه سیستم کامپیوتری افراد دیگری از شرکت تسلا فعال بود تا به این طریق داده‌ها حتی پس از آنکه وی این شرکت را ترک کرد در دسترس باشد و به طور کاذب آن افراد را عامل آن نشان دهد.
 


در این دادخواهی آمده است: «ظرف چند ماهی که از پیوستن تریپ به تسلا می‌گذشت مدیرانش متوجه شدند که وی از نظر عملکرد شغلی مشکل دارد، ضمن اینکه وی گهگاه با همکارانش کشمکش پیدا می‌کرد و درگیر می‌شد. در نتیجه این مسائل و مسائلی دیگر، وی در 17 مه 2018 وی به پست دیگری منصوب شد. البته تریپ عصبانیش را از این تغییر شغل ابراز کرد.»
 
در اوائل این هفته، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا به کارکنانش در ایمیلی اطلاع داد که یکی از کارکنان تسلا که نامی از وی برده نشده بود «خرابکاری گسترده و زیانباری» در عملیات‌های این شرکت انجام داده است.
ماسک بدون اشاره مستقیم به نام فرد مورد منظور نوشت: «ابعاد کامل اقدامات وی هنوز مشخص نیست، ولی آنچه وی تاکنون به آنها اعتراف کرده بسیار بد بوده است.»
یک سخنگوی تسلا از ارائه توضیحات بیشتر در اینباره خودداری کرد.
 
گفتنی است سهام تسلا در روز چهارشنبه با اندکی افزایش به حدود 355 دلار رسید.
 
کد مطلب: 53179
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام