۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰

جریمه 250 هزار پوندی Yahoo UK Services توسط بریتانیا به خاطر هک شدن این سرویس در سال 2014

ایتنا - یاهو، که سهامدار عمده آن Verizon است، در سال 2016 اعلام کرد که حداقل 500 میلیون از اکانت‌هایش دو سال قبل از آن هک شده بودند.
جریمه 250 هزار پوندی Yahoo UK Services توسط بریتانیا به خاطر هک شدن این سرویس در سال 2014
 
نهاد دیده‌بان داده‌های بریتانیا اعلام کرد که Yahoo UK Services را به خاطر یک حمله سایبری که در نوامبر 2014 رخ داد 250 هزار پوند جریمه کرده است.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، یاهو، که سهامدار عمده آن Verizon است، در سال 2016 اعلام کرد که حداقل 500 میلیون از اکانت‌هایش دو سال قبل از آن هک شده بودند.
دفتر کمیسیونر اطلاعات (ICO) گفت که بر 515121 اکانت انگلیسی تمرکز نموده که سرویس‌های Yahoo UK که در لندن قرار داشتند بر آنها به عنوان یک کنترل کننده داده‌ها نظارت داشتند.
 
داده‌های شخصی که مورد دست‌اندازی قرار گرفته بودند شامل نام‌ها، نشانی‌های ایمیل، شماره تلفن‌ها، تاریخ تولدها، پسوردهای رمزشده، و پرسش‌ها و پاسخ‌های امنیتی رمزنگاری شده می‌شدند.
 
ICO به این جمع‌بندی رسیده است که Yahoo UK Services در حفاظت از داده‌ها و اجرای اقداماتی برای کسب اطمینان از اینکه شرکت مادر آن، Yahoo Inc، با استانداردهای مرتبط با حفاظت از داده‌ها تطابق داشته باشد، ناتوان بوده است.
 
دیپل جانستون، معاون کمیسیونر عملیات‌های ICO گفت: «انتظارش را نداشتیم که به چنین نتایجی از تحقیقات درباره شرکتی برسیم که از فرصتی چشمگیر برای به اجرا در آوردن تمهیدات مناسب در این باره برخودار بوده است.»
به گفته وی: «... ایده خوبی نیست که وقتی در را قفل می‌کنید، کلید را زیر پادری بگذارید!»
 


ICO افزوده است که این نقایص مدت زیادی بدون اینکه کشف شده یا برایشان چاره‌جویی شود موجود بوده‌اند.
 
رگولاتور اروپایی یاهو پس از تحقیقاتی که انجام داده این رخداد را بزرگ‌ترین اختلال در داده‌ها که شهروندان اتحاد اروپا را تحت تاثیر قرار داده است دانسته، و به این شرکت دستور داده است که تغییراتی در سیاست حریم خصوصیش انجام دهد.
 
کمیسیونر حفاظت از داده‌های ایرلند، به عنوان رگولاتور اصلی اروپا درباره مسائل محرمانگی مربوط به یاهو، که دفتر مرکزی اروپایی آن در دوبلین است، هفته گذشته گفت که عملیات‌های پردازش داده‌های یاهو با استانداردهای الزام شده بر اساس قوانین اتحادیه اروپا همخوانی نداشته است.
 
کد مطلب: 53114
برچسب ها: یاهو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام