فیسبوک تحت فشار تبلیغ دهندگانش شیوههای امنیتی جدیدی را ارائه میکند
ایتنا - فیسبوک میگوید که این خط مشیهای جدید باعث ایجاد شفافیت بیشتر برای کاربرانش خواهد شد و تبلیغ کنندگان را ملزم به رفتاری مسئولانهتر میکند.
فیسبوک کنترلهای جدیدی را نصب میکند که، به گفته این شرکت، موجب بهبود مطلع شدن اعضایش درباره شیوه هدفگیری آنها توسط کمپانیها در زمینه تبلیغات میشود، اقدامی که جدیدترین گام برای فروکش کردن انتقادات ناشی از مدیریت نادرست دادههای کاربران توسط این شرکت به شمار میرود.
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از رویترز، فیسبوک از 2 ژوئیه برای نخستین بار تبلیغ دهندگان را ملزم خواهد نمود تا به کاربرانش اطلاع دهند که آیا یک اصطلاحا کارگزار دادهها اطلاعاتی را انتقال خواهد داد که نهایتا باعث نمایش یک آگهی به آنان میشود یا نه.
کارگزاران (واسطهها) دادهها شرکتهایی هستند که اطلاعات شخصی درباره مصرف کنندگان را جمعآوری نموده و آنها را به بازاریابان و کسب و کارهای دیگر میفروشند.
فیسبوک همچنین روشهای جدیدی را برای هندلینگ نام مصرف کنندگان بالقوه که کارگزاران دادهها درباره آنها اطلاعات جمعآوری میکنند برقرار نموده است.
تبلیغ دهندگانی که به دنبال آپلود کردن لیستی از آنها بر روی پلفترم فیسبوک هستند ابتدا باید قول دهند که فروشنده دادهها رضایت قانونی لازم را از آن مصرف کنندگان اخذ نموده است.
فیسبوک میگوید که این خط مشیهای جدید باعث ایجاد شفافیت بیشتر برای کاربرانش خواهد شد و تبلیغ کنندگان را ملزم به رفتاری مسئولانهتر میکند.
این خط مشیهای جدید، دومین تلاش بزرگ فیسبوک در سال جاری برای تقویت خط مشیش در قبال کارگزاران دادهها هستند.
در 28 مارس گذشته، فیسبوک، با هدف بهبود تصویر خود نزد افکار عمومی، دست به کار کوتاه کردن دست کارگزاران دادهها از پلتفرمش شد. ولی این کمپانی، پس از آنکه بازاریابان بزرگ تهدید کردند که دیگر پول صرف تبلیغات در فیسبوک نخواهند کرد، به سرعت موضع خود را نرمتر کرد.
تبلیغ کنندگان گفتند که محدودیتهای وضع شده علیه کارگزاران دادهها میتواند به توانایی آنها را برای تبلیغات هدفمند در قبال کاربرانی که بیشترین احتمال خرید محصولاتشان را دارند آسیب بزند.
یکی از سخنگویان فیسبوک تایید کرد که این شرکت به خاطر «فیدبک تبلیغ دهندگان» ظرف چند روز تغییر موضع داده است.
وی گفت که اسپانسرها همچنان امکان استفاده از اطلاعات خریداری شده از فروشندگان طرف ثالث را خواهند داشت، البته با شرایط سختگیرانهتری نسبت به گذشته.