۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰

تاسیس شورای اخلاق AI در سنگاپور به منظور ارائه مشاوره درباره استفاده از تکنولوژیهای هوشمند

ایتنا - سنگاپور در مسیر پیشتازی در یکی از زمینه‌هایی است که شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل با آنها دست به گریبان هستند: استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی و داده‌ها.
تاسیس شورای اخلاق AI در سنگاپور به منظور ارائه مشاوره درباره استفاده از تکنولوژیهای هوشمند
 
سنگاپور در مسیر پیشتازی در یکی از زمینه‌هایی است که شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل با آنها دست به گریبان هستند: استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی و داده‌ها.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، وزیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی سنگاپور اعلام کرد که یک شورای جدید به منظور ارائه مشورت به کشور-شهر سنگاپور درباره استفاده اخلاقی و قانونی از AI و داده‌ها در حال شکل‌گیری است.
 
این شورا که برای ایجاد آگاهی و درکی بهتر از مزایا و چالش‌های AI تاسیس شده است، به دولت درباره اینکه چگونه می‌تواند به شکلی مسئولانه به کار توسعه و استقرار AI مشغول شود مشاوره خواهد داد.
به گفته وی، این شورا، به طور خاص، به توسعه استانداردهای اخلاقی و چارچوب‌های حاکمیت مرجع، صدور دستورالعمل‌های مشورتی، راهنمایی‌ها و روش‌نامه‌های عملی برای استفاده داوطلبانه توسط کسب و کارها کمک خواهد نمود.
 
مدیریت توسعه رسانه‌ای Infocomm گفت که، با توجه به روندی که سنگاپور برای توسعه خود به عنوان یک کانون AI جدید ادامه می‌دهد و مدل‌های جدید کسب و کارهایی که ظهور می‌کنند، این شورا به ساخت «یک اکوسیستم مورد اعتماد» به منظور جلب اطمینان خاطر مصرف کنندگان کمک خواهد نمود.
وی این اقدام را حرکتی «به موقع» دانست.
 


یک برنامه تحقیقاتی پنج ساله تحت هدایت دانشگاه مدیریت سنگاپور نیز برای پشتیبانی از کار این شورا ایجاد خواهد شد. این برنامه محرکه بحث‌هایی حول «مسائل اخلاقی، حقوقی، خط مشیی و حاکمیتی» نشات گرفته از استفاده از AI و داده‌ها خواهد بود.
 
وی گفت «ما باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های پیشرو همچون AI برویم. این حرکتی است که بنگاه‌های خصوصی و مصرف کنندگان باید در همراهی با دولت طی کنند، و ما باید به جریان جهانی ایده‌ها، استعدادها و فرصت‌ها متصل باشیم.»
 
گفتنی است راه‌اندازی این شورا در مقطعی انجام می‌شود که غول‌هایی مانند فیس‌بوک در حال شتاب بخشیدن به تلاش‌هایشان جهت همراستا نمودن سیستم‌های هوش مصنوعیشان با ملاحظات اخلاقی هستند. گوگل در حال استفاده از هوش مصنوعی با دستیار دیجیتالیش به نام Duplex است که می‌تواند برای نوبت گرفتن به نیابت از مشتری با یک کسب و کار محلی تماس بگیرد، ولی آن نیز نگرانی‌های اخلاقی را برانگیخته است.
 
کد مطلب: 53105
برچسب ها: سنگاپور اخلاق
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام