۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۲

یادگیری ماشین چقدر برای امنیت سایبری متناسب است؟

ایتنا - با توجه به اینکه 95% از مدیران ارشد اطلاعاتی پیش‌بینی می‌کنند که تهدیدات امنیت سایبری افزایش یافته و بر کسب و کارهایشان تاثیرگذار خواهد بود، به ابزارهای قوی‌تر ریشه‌دار در هوش مصنوعی نیاز خواهد بود.
یادگیری ماشین چقدر برای امنیت سایبری متناسب است؟
 
صنایع امنیتی و تکنولوژی با شور و حرارت بالایی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استقبال کرده‌اند.
امروز در نمایشگاه‌های امنیت سایبری به ندرت می‌توان یک برگه تبلیغاتی پیدا کرد که در آن دست کم یک بار به هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین اشاره‌ای نشده باشد.

       در این باره بخوانید:
         - یادگیری ماشینی چیست؟ کاربردهای یادگیری ماشین
         - هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ 

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از سیودایو، کینینی، یکی از مدیران ارشد تکنولوژی حاضر از طرف شرکت سیسکو در اجلاس مدیریت ریسک و امنیت گارتنر در مریلند، گفت که با توجه به اینکه 95% از مدیران ارشد اطلاعاتی پیش‌بینی می‌کنند که تهدیدات امنیت سایبری افزایش یافته و بر کسب و کارهایشان تاثیرگذار خواهد بود، به ابزارهای قوی‌تر ریشه‌دار در هوش مصنوعی نیاز خواهد بود.
یادگیری ماشین راهکاری کلیدی برای امنیتی سایبری است، زیرا می‌تواند موارد جدید و خارج از قاعده را شناسایی کند، رویدادها را برای یافتن روابط و شناسایی مهاجمانی که وارد شبکه شده‌اند تجمیع کند و جلوی نفوذ مهاجمان را بگیرد.
 
جن استیونز، یک مدیر ارشد تکنولوژی شرکت ProtectWise می‌گوید: «در واقع وضعیت هوش مصنوعی در حال حاضر تنها قادر به حل حوزه‌های بسیار محدودی از مسائل است و قادر به شبیه‌سازی قدرت بالای استدلالی تعمیم یافته انسان‌ها نیست. حملات پیچیده و پیشرفته از بسیاری از سطوح حمله عبور می کنند و برای درک شدن نیاز به زمینه بالایی دارند؛ هوش مصنوعی هنوز به آن سطح نرسیده است.»
 


به گفته کینینی، حدود 70% از فعالیت‌های تحلیلی به یافتن و کنار زدن فعالیت‌های بی‌قاعده در یک شبکه اختصاص دارد. در واقع فعالیت تهدیدکننده بخش به مراتب کوچک‌تری از این فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد، و کسب و کارها برای دفع همه فعالیت‌های غیرعادی نیاز به یادگیری ماشین دارند.
در حال حاضر، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کارائی بیشتری در شناسایی بدافزارها نشان داده‌اند.
 
یافتن راهکار مناسب
مدیران ارشد اطلاعاتی و مدیران ارشد فناوری اطلاعات باید با جست‌وجوی دقیق بتوانند راهکارهای یادگیری ماشینی را بیابند که بهترین تطابق را با کسب و کارشان دارد.
به گفته کینینی، در زمان ارزیابی عرضه کنندگان چنین محصولاتی، باید به خاطر داشت که موفقیت یادگیری ماشین به حوزه کار بستگی دارد. داشتن بهترین الگوریتم برای شناسایی تصویر به این معنا نیست که یک فروشنده بهترین انتخاب برای شناسایی بدافزار است.
 
کد مطلب: 53079
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام