کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قاعده 5 ساعته‌ای که توسط موفق‌ترین افراد جهان استفاده می‌شود

سايت خبری ايتنا , 18 خرداد 1397 ساعت 2:46

ایتنا - خود این قاعده بسیار ساده است: یک ساعت از هر روز هفته کاری از هفته (یک ساعت *+ پنج روز کاری هفته = پنج ساعت) را به کار بر روی تمرین و یادگیری اختصاص بدهید.


 
می‌خواهید بدانید که طرز فکر افرادی که در حرفه شان به موفقیت رسیده‌اند چه بوده است؟ کسانی مثلا بیل گیتس؟ اپرا؟ ایلان ماسک؟ و...
به گزارش ایتنا تعداد زیادی از نام‌هایی که به ذهن خطور می‌کنند کسانی هستند که از یک اصل مشترک پیروی کرده اند: قاعده پنج ساعته.
البته منظور این نیست که شما با این روش به "وارن بافت" دیگری تبدیل شوید، ولی قطعا این نقطه شروع خوبی خواهد بود.
 
موفقیت، در یک ساعت در روز
خود این قاعده بسیار ساده است: یک ساعت از هر روز هفته کاری از هفته(یک ساعت * پنج روز کاری هفته = پنج ساعت) را به کار بر روی تمرین و یادگیری اختصاص بدهید. هر چیزی که نیاز به مطالعه یا تمرین دارد و با هدف والاتر پیشبرد زمینه کاریتان قابل اعمال است را در این بازه‌های زمانی قرار دهید. همین!
 
دلیل اینکه قاعده پنج ساعته در مهیاسازی موفق‌ترین افراد دنیا برای تداوم موفقیت اینقدر موفق بوده است به دو چیز برمی­‌گردد.
لازم است به جای هرچه سخت‌تر و طولانی‌تر تلاش کردن، بر روی هرچه "هوشمندانه‌تر" کار کردن تمرکز کنید. کار کردن هوشمندانه شامل اختصاص مدتی از زمان به یادگیری، به جای اجرا، است. این به شما برای تمرکز بر خودبهبودی بلندمدت، به جای بار کاری فعلیتان، کمک خواهد کرد.
آیا واقعا فکر می کنید که اینکه بیل گیتس سالی 50 کتاب می خواند ارتباطی مستقیم با پروژه‌های روزمره اش دارد؟

ثانیا، هیچ چیز نمی تواند یک فرد کاربلد را شکست دهد.
مارک اندرسون کارآفرین میلیاردر به مارک زاکربرگ به عنوان به عنوان یک نمونه اشاره نموده و در مصاحبه‌ای گفت: «من فکر می‌کنم کسب مهارت، یعنی کسب مهارت‌ها و نحوه اجرای کارها، فوق‌العاده مورد غفلت قرار گرفته است. دلیلی وجود دارد که اینهمه داستان درباره مارک زاکربرگ وجود دارد. مارک زاکربرگ‌های زیادی وجود ندارد. اگر وقت خود را با مدیر عامل‌های بزرگ صرف کنید متوجه خواهید شد که آنها واقعا دایره المعارفی از اطلاعات درباره نحوه اداره یک کمپانی؛ برخورداری از دانشی اینچنینی در اوائل دهه 20 و چند سالگی بسیار دشوار است».
 


پنج ساعت، سه راه
یک مطلب منتشر شده در سایت Inc روش صرف وقت توسط کسانی که از قاعده پنج ساعته استفاده می کنند را شرح داده و این روند را در سه دسته قرار داده است:
 
1. مطالعه کنید. علاوه بر بیل گیتس، می توان به کتابخوان‌های حرفه‌ای دیگری همچون اپرا، باراک جمهور اوباما، مارک کوبان، فیل نایت(موسس Nike)، دیوید روبنشتاین کارآفرین میلیاردر، و دنیل گیلبرت میلیاردر خودساخته و مالک تیم بسکتبال کلیولند کاوالیرز اشاره کرد.  
2. فکر کنید. این ممکن است مانند یک ساعت بیکاری به نظر برسد، ولی نشان داده شده است که اختصاص وقت به تامل کردن عملکرد شغلی را بهبود می بخشد. این یک اصل حیاتی برای تیم آرمسترانگ، مدیرعامل AOL، است، که تیم ارشدش را وادار به چهار ساعت فکر کردن در هفته می کند.
3. تجربه کنید. بنجامین فرانکلین و توماس ادیسون به انجام آزمایشهای ریسکی معروف بودند. گوگل و مایکروسافت مدتی از روز را در اختیار کارکنانشان قرار داده اند تا به تجربه کردن عملی ایده هایشان بپردازند.
 


کد مطلب: 53034

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/53034/قاعده-5-ساعته-ای-توسط-موفق-ترین-افراد-جهان-استفاده-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir