۱
۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۵
749 میلیارد دلار در مقابل 739 میلیارد دلار

سرانجام مایکروسافت از گوگل جلو زد

ایتنا – مایکروسافت پس از سال‌ها توانست رقیب دیرینه‌اش را کنار بزند.
سرانجام مایکروسافت از گوگل جلو زد
مایکروسافت برای اولین بار توانست شرکت آلفابت را از نظر ارزش بازار پشت سر بگذارد و نام خود را به عنوان سومین شرکت ارزشمند دنیا به ثابت برساند.
 
شش سال پیش کمپانی گوگل توانست با تکیه بر ارزش سهام خود، بر مایکروسافت غلبه کند ولی اکنون مایکروسافت توانسته جایگاه خود را از گوگل پس بگیرد و آن را به رتبه چهارم لیست باارزش‌ترین شرکت دنیا بیاندازد.
 
در طی یک سال گذشته ارزش مایکروسافت 40 درصد افزایش یافته است که این رقم پنج برابر رشد آلفابت می‌باشد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز 
به نقل از شبکه خبری CNBC، ارزش کلی بازار مایکروسافت به رقم 749 میلیارد دلار رسیده و به این ترتیب توانسته آلفابتِ 739 میلیارد دلاری را کنار بزند.
 
افزایش ارزش سهام مایکروسافت، رشد خدمات ابری این شرکت و نیز اقبال کاربران به استفاده از خدمات مایکروسافت 365 از جمله دلایل عمده رشد این کمپانی آمریکایی عنوان شده است.
 
همچنین مایکروسافت توانسته با گسترش مداوم خدمات و محصولات سازمانی خود، مشتریان وفادار زیادی از نقاط مختلف جهان برای خود دست و پا کند.
 



گفتنی است مایکروسافت و گوگل در زمینه‌های مختلفی در صنعت فناوری با هم رقابت دارند که از مهمترین آنها می‌توان به هوش مصنوعی و پردازش ابری اشاره کرد.
 
اگر چه گوگل در سال 2004 و مایکروسافت در سال 1986 یعنی 18 سال زودتر سهام خود را به صورت عمومی عرضه کردند ولی گوگل توانست در سال 2012 از مایکروسافت جلو بزند.
 
رتبه اول و دوم این لیست به اپل و آمازون اختصاص دارد، و فیس‎بوک و تنسنت چین در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
 
بر اساس این گزارش، در معاملات اخیر، ارزش هر سهم مایکروسافت با 0.4 درصد کاهش به 98.01 دلار رسیده ولی سهام آلفابت با 1.5 درصد سقوط به 1068.07 دلار کاهش یافته است.

 
کد مطلب: 53033
برچسب ها: مایکروسافت گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
افرین
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام