۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶

وب عمیق 99% اینترنت است که شما با جستجوی گوگل نمی توانید آن را بیابید

ایتنا - از آنجا که وب عمیق از موتورهای جستجو مخفی است، برخی افراد از آن برای اهداف نابکارانه استفاده می کنند.
وب عمیق 99% اینترنت است که شما با جستجوی گوگل نمی توانید آن را بیابید
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به گفته یک پژوهشگر هلندی، اینترنت دربرگیرنده حداقل 4.5 میلیارد وب‌سایت می‌­شود که توسط موتورهای جست‌وجو ایندکس(شاخصدار) شده‌اند. با این حال، این تعداد عظیم صرفا لایه رویی آن چیزی را شامل می‌­شود که در واقع وجود دارد.
بنا بر برخی تخمین‌ها، مابقی آن را وب عمیق(وب پنهان) تشکیل می‌دهد، که 400 تا 500 برابر بزرگ‌تر از سطح قابل رویت اینترنت است.
 
چه چیزی وب عمیق را «عمیق» می کند؟
آنچه وب عمیق را از آن 1 درصد دیگر متمایز می‌سازد این است که سایت‌های آن از طریق موتور جست‌وجو قابل دسترسی نیستند؛ شما برای دیدن یک وب‌سایت عمیق یا باید URL آن را بدانید و یا برای دسترسی به آن مجوز لازم را داشته باشید.
 
وب عمیق در لایه‌ای از محرمانگی پوشانده شده است، و عمدتا دربرگیرنده ایمیل‌ها، پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های آبونمانی مانند نتفلیکس، و هر چیزی می‌شود که شما برای دسترسی به آن به پر کردن یک فرم نیاز دارید.
ولی از آنجا که وب عمیق از دید موتورهای جست‌وجو مخفی است، برخی افراد از آن برای اهداف نابکارانه استفاده می‌کنند.
 


به وب تاریک خوش آمدید
وب تاریک و وب عمیق هم معنی نیستند. وب تاریک تکه‌ای از وب عمیق است که از سایت‌های رمزنگاری شده تشکیل یافته است. در اینجا تقریبا هیچ ردی از نام و نشان نمی‌توان یافت. سایت‌های رمزنگاری شده فاقد DNS و IP آدرس‌هایی هستند که معمولا وب‌سایت‌ها را قابل شناسایی می‌سازند. نکته سردرگم کننده‌تر آنها از این قرار است: برای دسترسی به آنها، کاربران باید از نرم‌افزار رمزنگاری استفاده کنند که IP آدرس‌هایشان را مخفی می‌کند، که این باعث دشوار شدن شناسایی کاربران نیز می‌شود.
 
جای تعجب ندارد که بسیاری از وب‌سایت‌های تاریک در کالاها و سرویس‌های غیرقانونی تخصص دارند. به عنوان مثال، سایت جاده ابریشم (Silk Road) که اکنون دیگر وجود ندارد یک فروشگاه مواد مخدر آنلاین بود. وقتی آفریننده آن، راس اولبریکت، در سال 2013 دستگیر شد، لیستی 12 هزار تایی از همه چیز، از انواع مواد مخدر داشت. (اولبریکت به حسب ابد محکوم شد.) وب تاریک همچنین منابعی مخفی برای آدمکش‌ها، تروریست‌ها و دیگر تبهکاران فراهم می‌آورد؛ رویهمرفته، بازار غیرقانونی آن روزانه بیش از 500000 دلار درآمد دربردارد. صرف دسترسی پیدا کردن به وب تاریک برای FBI هشدار سطح قرمز به شمار می‌رود.  
 


این واقعیتی عجیب به نظر می‌رسد، چرا که Tor، به عنوان پرطرفدارترین نرم‌افزار برای ساخت و دسترسی یافتن به وب‌سایت‌های تاریک، نخسین بار توسط نیروی دریایی آمریکا ایجاد شد. حتی امروز، Tor بودجه خود را از دولت آمریکا دریافت می کند. با این وجود دولت به طور سری در حال پشتیبانی تجارت آنلاین مواد مخدر است.
در واقع بسیاری از کاربردهای مخفی برای سرویس‌های رمزنگاری Tor وجود دارد. به عنوان مثال، وقتی فعالان اجتماعی حرف‌های رک درباره دولت‌ها می‌زنند، Tor می تواند به حفظ محرمانگی آنها کمک کند.
رگز فراموش نکنید: Tor ممکن است شما را نیز وارد ... دنیای وب تاریک کند.
 
 
کد مطلب: 53031
برچسب ها: وب تاریک
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
چطور می توان به این دنیای عمیق دسترسی پیدا کنیم؟ ان هم برای مقاصد علمی و پژوهشی؟
feedback
France
وب عمیق چیز عجیبی نیست، هر چیزی که عمومی نیست میشه وب عمیق حتی ایمیل
اما بخشی از وب عمیق قابل دسترسی هست
یک نرم افزار تور نصب کن برای دسترسی یا از یک سری سایت های واسطه استفاده کن که آدرس هایی که با .onion تمام می شوند را برای شما به نمایش در می آورد
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام