۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰

قابلیت‌های جذاب و منحصر به‌فرد اندروید P

ایتنا - گوگل به طور رسمی نسخه بتای عمومی اندروید P را در رویداد Google I/O معرفی و منتشر کرد.
قابلیت‌های جذاب و منحصر به‌فرد اندروید P

نسخه بعدی اندروید در دسترس است و می‌توان با نصب روی اسمارت‌فون‌ها و کنکاش در آن، ویژگی‌های پنهانی بیشتری ازش استخراج کرد. به مرور، شاهد معرفی ویژگی‌ها و ترفندهای اندروید P خواهیم بود ولی فعلا به نظر می‌رسد ۴ ویژگی زیر جذاب‌تر و مهم‌تر هستند:

تقسیم صفحات
با قابلیت چندوظیفه‌گی جدید اندروید P، اکنون روش جدید و بهترین برای تنظیم کردن یک اپلیکیشن در مود split-screen وجود دارد.
 

هنگامی که یک اپلیکیشن را به سوی بالا سوییپ می‌کنید تا برگه‌های مختلف را مشاهده کنید؛ آیفون اپلیکیشن در بالا وسط صفحه نمایان می‌شود که اگر روی آن ضربه بزنید؛ امکان مشاهده اطلاعات اپلیکیشن و همین‌طور دسترسی به گزینه split screen فراهم می‌شود. اگر روی این گزینه ضربه بزنید؛ اپلیکیشن در مود split-screen نمایش داده می‌شود.

باز کردن سریع اپ دراور
اگر در اندروید P ویژگی جدید ژست‌های حرکتی را فعال کنید، امکان دسترسی سریع و باز کردن اپ دراور را هم خواهید داشت. کافی است روی خط کوچک بالای نوار جست‌وجوی گوگل ضربه بزنید.

این نوار بسیار کوچک است و گاهی لمسش بسیار مشکل می‌شود ولی به سرعت بخش اپ دراور اندروید را باز می‌کند و بهتر از میانبر دیگری می‌تواند شما را به برنامه‌های مورد علاقه‌تان برساند.

قفل اضطراری
تا کنون در موقعیتی قرار گرفته‌اید که بخواهیم سریعا قفل اثر انگشت یا تشخیص چهره را غیرفعال کنید و یک قفل ساده روی گوشی بگذارید؟
اندروید P یک کلید جدید اختیاری Emergency Lockdown در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در چنین وضعیت‌هایی بتوانند ازش استفاده کنند.
 

برای فعال‌سازی این کلید، باید مسیر Settings > Security & Location > Lock screen preferences را طی و کلید Show lockdown option را در نمایش بعدی فعال کرد.
برای استفاده از این کلید هم باید کلید روشن/خاموش یا راه‌اندازی مجدد گوشی را فشار داد تا کلید جدید Lockdown نمایش داده شود. با ضربه زدن روی این کلید، اندروید به طور خودکار قفل می‌شود و باید با پین کد یا الگو وارد گوشی شد.
همچنین، این کلید باعث توقف نمایش هرگونه اعلان یا پیغام روی صفحه‌نمایش قفل شده می‌شود.

اندروید Flag
اگر کاربر حرفه‌ای گوگل کروم باشید، با قابلیت‌های آزمایشی این مرورگر وب که معمولا به نام پرچم‌های کروم یا Chrome Flags شناخته می‌شوند؛ آشنایی دارید. ویژگی‌ها و قابلیت‌های آزمایشی که به درد همه کاربران نمی‌خورند و برخی اوقات جالب یا خطرناک هستند.
حالا گوگل این امکان را هم به اندروید P افزوده است و با قابلیت‌های Android Flags روبرو هستیم. این ویژگی در گزینه Developer Options پنهان شده است. بنابراین، کاربران باید پیش از استفاده از آن، ابتدا فعال‌اش کنند.
 

برای فعال کردن گزینه Developer Options مسیر Settings > System > About phone > Advanced را طی کنید و از آن‌جا گزینه Build number را ۷ بار لمس کنید.

منبع: یک پزشک
کد مطلب: 53004
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام