۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۰

صفحه نمایش LG به دنبال کاهش تأخیر واقعیت مجازی

ایتنا- صفحه نمایش LG، قصد دارد که به منظور کاهش تأخیر واقعیت مجازی، از هوش مصنوعی استفاده کند و آن را به شکلی گسترده، توسعه دهد.
صفحه نمایش LG به دنبال کاهش تأخیر واقعیت مجازی
اخیرا شرکت LG در ساخت صفحه نمایش ویژه خود به همراه دانشگاه سوگانگ، از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده است تا بتواند به واسطه این فناوری، میزان تأخیر محتوای واقعیت مجازی (VR) را کاهش دهد.
صفحه نمایش‌های مخصوص واقعیت مجازی، معمولا سه‌بعدی است و کاربر را جذب خود می‌کند ولی تأخیر و تاری حرکت آن می‌تواند به سرگیجه کاربر منتهی شود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، فناوری LG از الگوریتمی بهره می‌گیرد که با استفاده از آن، ویدیوهای با وضوح پایین به ویدیوهای با کیفیت بهتر تبدیل می‌شود.
مسئله آن است که صفحه نمایش‌های با وضوح و کیفیت بالا نیازمند محاسبات دقیق و با حجم بالاست. در این فناوری از یادگیری عمیق استفاده شده است که امکان استفاده از حافظه داخلی دستگاه را هم فراهم می‌کند و دیگر نیاز چندانی به حافظه خارجی احساس نمی‌شود.
 
در همین خصوص شرکت LG اعلام کرد که صفحه نمایش‌های جدید، تأخیر و تاری دستگاه‌های واقعیت مجازی را تا پنج برابر کاهش می‌دهد و از سوی دیگر، مصرف انرژی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.
البته برای استفاده و بکارگیری این فناوری و واقعی کردن واقعیت مجازی، نیازی به GPU نیست.
 
شرکت LG و دانشگاه سوگانگ،  یک دستگاه موتورمحور هم ساخته‌اند که تأخیر و تاری هدست‌های واقعیت مجازی را اندازه‌گیری می‌کند و حرکات گردن و دید نوری را تقلید می‌نماید.

گفتنی است فناوری واقعیت مجازی، فناوری‌ است که با کمک نرم‌‌افزار‌، تصاویر، صداها و در برخی موارد سایر حواس پنج‌گانه را از طریق سخت‌افزاری به کاربر منتقل می‌کند. به این ترتیب کاربر این دستگاه، حس حضور در مکانی را تجربه می‌کند که در واقعیت در آن‌جا حضور ندارد.
 
کد مطلب: 53000
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام