۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۳

فیس‌بوک در حال ساخت تراشه‌های مخصوص تجزیه و تحلیل ویدیو

ایتنا- شرکت فیس‌بوک در حال ساختن تراشه‌هایی که بتواند با کمک این تراشه‌ها، ویدیوهای زنده را تجزیه و تحلیل و فیلتر کند.
فیس‌بوک در حال ساخت تراشه‌های مخصوص تجزیه و تحلیل ویدیو
فیس‌بوک اعلام کرد که در حال کار بر روی ساخت و تولید تراشه است. هدف از تولید و ساخت این تراشه‌ها، فیلتر و جداسازی محتوای ویدیویی است. یان لکان ،دانشمند ارشد هوش مصنوعی به تازگی در سخنرانی خود در کنفرانس صنعت ویوا تکنالجی در پاریس به این مسئله پرداخت.
 
به گزارش سرویس اخبار سخت‌افزار از رایورز به نقل از ونچربیت، لکان اذعان داشت: «روش‌های قبلی دیگر به قدر کافی کاربرد ندارد و علت این موضوع، آن است که به انرژی و قدرت بالایی نیاز دارد.»
بلومبرگ در گزارشی که در ماه گذاشته منتشر کرد، خبر داد که فیس‌بوک در حال ساخت یه نیمه‌پردازنده است.
 
فیس‌بوک در حال حاضر، برای بسیاری از سرویس‌های هوش مصنوعی خود از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند. فیس‌بوک در مسیر خود به سوی تراشه تخصصی مورد بحث که در راستای فیلتر کردن محتوای ویدیویی ساخته می‌شود، با چالش‌ها و مسائل گوناگونی روبرو شده است.
در حال حاضر برای حذف محتوای ویدیویی که توسط سازمان‌های تروریستی نظیر گروه تروریستی داعش منتشر می‌شود، از انواع و اقسام بینایی کامپیوتر استفاده می‌کند.
 فیس بوک
واحدهای پردازش گرافیک یا اصطلاحا GPU از شرکت‌هایی نظیر AMD و Nvidia با مقدار رو به افزایش داده‌های بدون نشانه مانند تصاویر و ویدیوها در جهان، در حال گسترش و توسعه هستند.
گوگل در حال حاضر با واحد پردازش تنسور یا TPU  و تراشه آرایه درگاه قابل برنامه ریزی میدانی (FPGA)  به استقرار و آموزش هوش مصنوعی کمک می‌کند.
 
مطابق گزارش ایتنا در ماه‌های اخیر انتقادها از فیس‌بوک به علت انتشار انبوهی از ویدیوهای نژادپرستانه، توهین آمیز و تروریستی بالا گرفته است و این شبکه اجتماعی علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته قادر به حذف تمامی این ویدیوها نبوده است.
این شرکت حتی از نیروی انسانی برای شناسایی و حذف این نوع ویدیوهای نامناسب بهره گرفته بود، اما باز هم نتوانست تمامی آنها را شناسایی و حذف کند.
 
کد مطلب: 52975
برچسب ها: فیس‌بوک ویدیو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام