کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بنا به اعلام یک شرکت پژوهشی

هوش مصنوعی عامل متحول شدن اقتصاد امارات

سايت خبری ايتنا , 6 خرداد 1397 ساعت 14:11

ایتنا – تزریق 182 میلیارد دلار به اقتصاد امارات، یکی از رهاوردهای استفاده از هوش مصنوعی در این شیخ‌نشین است.


هوش مصنوعی باعث رشد اقتصادی امارات خواهد شد.
 
شرکت مطالعه و مشاوره اکسنچر (Accenture) در گزارش اخیر مدعی شده است که فناوری‌های هوش مصنوعی، رشد 1.6 درصدی اقتصاد امارات را به دنبال خواهد داشت و این تکنولوژی تا سال 2023 بالغ بر 182 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق می‌کند.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی 
به نقل از وب‌سایت امارات الیوم، اکسنچر در گزارش خود خاطرنشان کرده است که از میان 15 صنعت مورد بررسی، هوش مصنوعی بیشتر از همه بر صنایع خدمات مالی، بهداشت و سلامتی، حمل و نقل و انبارداری تاثیرگذار است.
 
این فناوری همچنین با افزایش بهره‌وری کار، برای صنایعی همچون ساخت و ساز که به نیروی کار سنگین نیاز دارند، بسیار مفید است.  
 
اکسنچر معتقد است دو بخش آموزش و پرورش و ساخت و ساز، از به کارگیری فناوری‌های هوش مصنوعی به ترتیب 6  8 میلیارد دلار سود به دست خواهند آورد.
 

هوش مصنوعی در امارات


عمر السعدنی مدیر اجرایی خدمات بانکی اکسنچر در خاورمیانه و ترکیه گفت هوش مصنوعی بر حوزه‌های زیادی تاثیرگذار است ولی بخش خدمات مالی بیشترین سود را از این فناوری کسب خواهد کرد.
 
وی افزود: این یک موضوع غیرمترقبه نیست زیرا بسیاری از مشاغل حوزه مالی را می‌توان تا حدود زیادی با فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ادغام نمود.
 
عمر السعدنی خاطرنشان کرد: گزارش اکسنچر استراتژی‌های کلیدی را که تصمیم‌گیران باید در استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی مد نظر قرار دهند مشخص کرده است.
 
وی «توجه نشان دادن به استعدادهای ملی در این خصوص» را از بارزترین این استراتژی‌ها به شمار آورد.


     در این باره بیشتر بخوانید:
     - 
هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟


 


کد مطلب: 52960

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52960/هوش-مصنوعی-عامل-متحول-شدن-اقتصاد-امارات

ايتنا
  https://www.itna.ir