کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری فیس‌بوک و کوالکام در رابطه با اینترنت بی‌سیم پرسرعت

6 خرداد 1397 ساعت 18:02

ایتنا- فیس‌بوک به تازگی از کوالکام کمک خواسته است تا فناوری لازم برای پروژه وای-فای گیگابیت این شرکت را ارائه دهد. کاربرد و مضمون این پروژه، امکان ارسال کارآمد داده از طریق روترها و افزایش سرعت اینترنت است.


فیس‌بوک اخیرا در زمینه اینترنت پرسرعت از کوالکام درخواست همکاری کرده است. اساس این همکاری، ارائه فناوری لازم برای اجرای پروژه‌ شرکت فیس‌بوک است که تلگراف نام دارد.
در این پروژه، داده‌ها با کارایی بالاتری از طریق روترها ارسال می‌گردد و سرعت اینترنت به شدت افزایش می‌یابد. شرکتی که قرار است این فناوری را ارائه دهد، کوالکام است که در زمینه اینترنت پرسرعت، مهارت و تخصص بالایی دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری از رایورز به نقل از ورج، فیس‌بوک در سال 2016 و در کنفرانس سالیانه توسعه دهندگان اعلام کرد که قصد دارد چنین پروژه‌ای را پیاده کند. شرکت مذکور در توضیح و تفسیر این پروژه اعلام کرد: «پروژه تلگراف، یک سیستم بی‌سیم چندگره‌ای است که بر هدایت اینترنت پرسرعت به سوی مناطق و نواحی شهری متراکم تمرکز دارد.»
 
چیپ‌ست‌های جدید کوالکام با فناوری تلگراف، همگام و یکپارچه‌سازی می‌شود و به همین خاطر تولیدکنندگان می‌توانند با تلاش امیدوارانه، روترهای خود را ارتقا دهند و از این طریق داده‌های خود را با فرکانس 60 گیگاهرتز ارسال کنند.
با این کار، سرعت اتصالات پهن‌باند نیز بیشتر خواهد شد.

 
سخنگوی شرکت کوالکام اذعان داشت که این پروزه، راهکاری برای نواحی روستایی و شهری به حساب می‌آید. تست‌های زمینه‌ای با این هدف انجام می‌شود که پروژه مذکور در اواسط سال آینده میلادی اجرا شود.
با این وجود، به هیچ وجه مشخص نیست که پروژه تلگراف چه زمانی به صورت واقعی مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
کوالکام قصد دارد که یک چیپ‌ست سلولی کوچک 5G برای تولیدکنندگان و حاملان گوشی همراه‌ تولید کند. در حال حاضر این شرکت با همکاران فعال در حوزه دسترسی همکاری دارد.
لازم به ذکر است که به هیچ وجه مشخص نیست که حامل‌ها، چه شرکت‌هایی هستند ولی به احتمال قوی، نوکیا و سامسونگ جزو این حامل‌ها هستند.
 


کد مطلب: 52924

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52924/همکاری-فیس-بوک-کوالکام-رابطه-اینترنت-بی-سیم-پرسرعت

ايتنا
  https://www.itna.ir