ایتنا- رسانههای خبری با نحوه و مکانیزم فیسبوک برای برچسب گذاری تبلیغات سیاسی مخالفت میکنند.
مخالفت با مکانیزم فیسبوک برای نشانهدار کردن تبلیغات سیاسی
سايت خبری ايتنا , 30 ارديبهشت 1397 ساعت 14:10
ایتنا- رسانههای خبری با نحوه و مکانیزم فیسبوک برای برچسب گذاری تبلیغات سیاسی مخالفت میکنند.
در پی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده که در سال 2016 انجام شد، فیسبوک در نوع اطلاعاتی که در رابطه با تبلیغات سیاسی، در اختیار کاربران قرار میدهد، تغییرات مختلف و متنوعی اعمال کرد، ولی این تغییرات، برای بسیاری از گروههای سیاسی، پیامدهای سنگینی به همراه داشت و هیچکس از وجود این تغییرات، خوشحال و راضی نیست.
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از ونچربیت، اعضای اتحادیه رسانههای خبری آمریکا، امروز نامه خود به فیسبوک را منتشر کردند. در این نامه ایراداتی در رابطه با نحوه مشخص کردن تبلیغات سیاسی در پایگاه داده جدید به فیسبوک ارائه شده بود.
وال استریت ژورنال اولین رسانهای بود که این داستان را منتشر کرد. اتحادیه رسانههای خبری، گروهی است که حدود 2000 سازمان رسانهای از جمله نیویورک تایمز و واشنگتن پست را دربرمیگیرد.
طبق قوانینی که قرار است که در 22 ماه مه وارد فاز اجرایی شود، هرگونه تبلیغ از جانب یک گروه فیسبوک که با یک مسئله سیاسی ارتباط داشته باشد، دارای برچسبی خواهد شد. کاربران قادر خواهند بود که این آگهیها را در آرشیو و در کنار سایر تبلیغات سیاسی مشاهده کنند.
کد مطلب: 52900
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52900/مخالفت-مکانیزم-فیس-بوک-نشانه-دار-کردن-تبلیغات-سیاسی