۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰

مخالفت با مکانیزم فیس‌بوک برای نشانه‌دار کردن تبلیغات سیاسی

ایتنا- رسانه‌های خبری با نحوه و مکانیزم فیس‌بوک برای برچسب‌ گذاری تبلیغات سیاسی مخالفت می‌کنند.
مخالفت با مکانیزم فیس‌بوک برای نشانه‌دار کردن تبلیغات سیاسی
در پی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده که در سال 2016 انجام شد، فیس‌بوک در نوع اطلاعاتی که در رابطه با تبلیغات سیاسی، در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تغییرات مختلف و متنوعی اعمال کرد، ولی این تغییرات، برای بسیاری از گروه‌های سیاسی، پیامدهای سنگینی به همراه داشت و هیچ‌کس از وجود این تغییرات، خوشحال و راضی نیست.

به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از ونچربیت، اعضای اتحادیه رسانه‌های خبری آمریکا، امروز نامه خود به فیس‌بوک را منتشر کردند. در این نامه ایراداتی در رابطه با نحوه مشخص کردن تبلیغات سیاسی در پایگاه داده جدید به فیس‌بوک ارائه شده بود.
وال استریت ژورنال اولین رسانه‌ای بود که این داستان را منتشر کرد. اتحادیه رسانه‌های خبری، گروهی است که حدود 2000 سازمان رسانه‌ای از جمله نیویورک تایمز و واشنگتن پست را دربرمی‌گیرد.
 
طبق قوانینی که قرار است که در 22 ماه مه وارد فاز اجرایی شود، هرگونه تبلیغ از جانب یک گروه فیس‌بوک که با یک مسئله سیاسی ارتباط داشته باشد، دارای برچسبی خواهد شد. کاربران قادر خواهند بود که این آگهی‌ها را در آرشیو و در کنار سایر تبلیغات سیاسی مشاهده کنند.
 

مدیر اجرایی فیس‌بوک در این خصوص اعلام کرد: «کسانی که تبلیغات سیاسی در صفحه خود انجام می‌دهند، مورد تایید هویت و کنترل قرار می گیرند.»
وی ادامه داد: «تمام فضاهای فیس‌بوک که دارای تبلیغات سیاسی هستند مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد. بدین ترتیب دیگر برای افرادی که به دنبال حساب‌های جعلی هستند دشوارتر خواهد شد.»
 
از فیس‌بوک خواسته شده است که در رویکرد و روش خود در رابطه با اخبار و برنامه خود تجدید نظر کند. به این معنا که باید یک فرآیند نشانه گذاری برای تبلیغات سیاسی پیش‌بینی شود.
فیس‌بوک هم دقیقا همین موضوع را دنبال کرد و از فرآیند لیبل‌گذاری حمایت کرد.
 
 
کد مطلب: 52900
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام