۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۶
چینی نمونه:

نگاهی به برند آنر

ایتنا - برند Honor موفق شده برندهایی چون شیائومی را به زیر سایه خود ببرد. از سال ۲۰۱۴ فعالیت‌های بین‌المللی Honor شروع شد و تا اواسط 2015 در 70 کشور جهان نام «آنر» شناخته شده بود.
نگاهی به برند آنر

حسین رسولی - برندینگ در میان اهالی صنعت های‌تک هنری فراموش شده محسوب می‌شود.
قبل از جهانگیر شدن اینترنت،‌ کمپانی‌های فناور تمرکزشان بر ایجاد شرکت های قدرتمند و برندهای محصولات بود. اما به مرور بیشتر این شرکت‌ها از روال قدیمی پیاده شدند و یاد گرفتند که برندینگ با سبک و سیاق سنتی دیگر پاسخگوی نیازها و شرایط رقابتی امروزین نیست.

امروزه بازار می‌طلبد نام برند منحصر به فرد و توصیفی باشد. به نمونه فقط دقت کنید کلمه Core در نام چند شرکت فناور استفاده می‌شود. از سوی دیگر شرکت‌های آسیایی یاد گرفتند باید نام‌های تجاری بسازند که در کشورهای غربی هم جذابیت و کشش داشته باشد. اسم‌هایی مثل شیائومی و چانگ هونگ در فرهنگ و زبان های غربی نه تلفظ راحتی دارند و نه چندان قابل ترجمه اند.

اما  اقدام اخیر هواوی در ایجاد برند مستقل Honor می‌تواند درسی برای دیگر فعالان صنعت باشد.

برندینگ اساسا فرایند پرچالشی است؛ چون فقط یک بار فرصت دارید درست نامگذاری و سپس لانچ کنید. پس از رونمایی، مخاطبان(در این مورد، مشتریان) صاحب برند خواهند بود، اگر برند به خوبی ارتباط برقرار کند، می‌تواند آن را تقویت کند و بهبود ببخشد.

شاید جالب باشد بدانید برند هواوی در اصل یک شرکت تامین تجهیزات زیرساخت بود به نام wah-way اما به علت تلفظ دشوارش در آمریکا و اروپا تغییر نام داد.
پس از بروز برخی مشکلات در ثبت قرارداد در آمریکا، هواوی از بعد از رونمایی گوشی آنر 6 ایکس در نمایشگاه CES برند آنر را رو کرد.

افتخار
برند Honor توانسته است تصویری مثبت در اذهان خریداران به جا بگذارد.
به راحتی به هر زبانی ترجمه می شود و دامنه گسترده ای از محصولات را می تواند شامل شود. ضمن اینکه تا سال ها کاربرد دارد.

اخیرا هواوی اقدام به ثبت دامنه‌ hihonor.com هم کرده است.
کمپانی هواوی با  اینکه در بازار ابزار الکترونیک و موبایل جزو پیشگامان نبود، رشد سریعی داشت و اکنون با ۲۹ درصد سهم بازار اسمارت‌فون‌ها رتبه سوم را در اختیار دارد.
گرچه از لحاظ علمی اثبات ارتباط میزان موفقیت یک شرکت در تصاحب بازار با فعالیت های برندینگ دشوار است، اما به زعم اغلب کارشناسان برند Honor و کیفیت مطلوب آن سهم بسزایی در این موفقیت داشته و دارد.
 
 

راه افتخار
آنر به عنوان یک زیر برند در سال ۲۰۱۳ از سوی هواوی معرفی شد. در ابتدا هدف هواوی از معرفی آن رقابت با رقبای داخلی بود.
از آن هنگام Honor موفق شده برندهایی چون شیائومی را به زیر سایه خود ببرد. از سال ۲۰۱۴ فعالیت‌های بین‌المللی Honor شروع شد و تا اواسط 2015 در 70 کشور جهان نام «آنر» شناخته شده بود.

اوایل ۲۰۱۶ آنر با نسخه آنلاک آنر فایو ایکس به آمریکا قدم گذاشت. با اینکه عمده فروش Honor به صورت مستقیم است و به کریرها و اپراتورها وابسته نیست، هم اینک بخش عمده بازار تلفن هوشمند ایالات متحده را در اختیار دارد. 6X و  آنر ۸ جدیدترین آورده‌های در آمریکا هستند.
 
استراتژی دوگانه
جرج ژائو، رئیس آنر، می‌گوید استراتژی جدید هواوی مبتنی بر Dual Brand است.
هواوی یک مدل خرده‌فروشی سنتی دارد: بازاریابی محصولات سطح بالا و فروش آنها در فروشگاه ها. اما مدل آنر کاملاً متفاوت است.
همانطور که قبلا گفته شد، تمرکز آن بر محصولات مناسب مشتریان هدف متفاوتی است. آنر ابتدا محصولاتش را آنلاین می‌فروشد. همزمان در اینترنت به تبلیغ می‌پردازد و شبکه‌های هواداری را که عمدتاً متشکل از جوانان است در شبکه های اجتماعی مختلف راه می‌اندازد و تقویت می‌کند.

هر دو برند مستقل کار می کنند و اهداف مستقلی دارند. آنر همانطور که بازاریابی و فروش خود را دارد، بخش R&D مستقل مربوط به خود را هم دارد. تنها اشتراکش با هواوی برخی ویژگی های فنی خاص است، مانند پردازنده.
 

جمع‌بندی
می‌شود هواوی را با صفات برندی سنتی و لوکس و آنر را برندی جوان و دردسترس توصیف کرد. با در کنار هم گذاشتن این دو سبک استراتژی می‌توانیم توزیع همزمان Honor9 و Huawei P10 را با وجود ویژگی های مشابه بسیار درک کنیم.

دو گروه مشتری هدف هواوی و آنر و محصولاتشان مجزا و مشخص هستند و ابزارها مختص هر گروه جداگانه ساخته و توسعه داده می‌شوند. آنر9 درخشان، رنگ و لعاب دار و باحال است. در آن سو،  پی ده قاب مشکی سنگین  رنگین‌تری دارد. P10 هواوی حدود 700 دلار قیمت‌گذاری شده اما honor9 حدودا ۲۰۰ دلار ارزان‌تر است. و این همان جوان‌‍پسند  بودن آنر و تمرکز هواوی بر لوکس بودن است که گفتیم.


     در این باره بیشتر بخوانید:
     - گوشی آنر 9 به بازار ایران آمد
     - نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر ۹
     - نقد و بررسی گوشی Honor 7X
     - گزارش تصویری ایتنا/گوشی هوشمند آنر 9 
     - بررسی تخصصی گوشی Huawei Honor 9 / معرفی آنر 9
     
    
      


 
کد مطلب: 52890
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام