۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۷
هشدار کارشناسان

هک اینترنت اشیاء از هر زمان دیگر آسان‌تر شده است

ایتنا – «امنیت» پاشنه آشیل دیوایس‌های متصل به اینترنت است.
هک اینترنت اشیاء از هر زمان دیگر آسان‌تر شده است
اینترنت اشیاء (internet of things) یا IoT امروزه به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است.
اثرات این فناوری را می‌توان در انواع لوازم خانگی از قبیل ماشین لباس‌شویی، یخچال، خشک‌کن، دستگاه‌های تصفیه هوا و غیره مشاهده نمود.
 
البته کاربردهای اینترنت اشیاء به لوازم خانگی محدود نمی‌شود، بلکه از این فناوری در حوزه‌های دیگری نظیر مدیریت انرژی، حمل‌ونقل، پزشکی و اتوماسیون نیز استفاده می‌شود.
به همین دلیل، بازار IoT از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و روز به روز استفاده از این فناوری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

     در این باره بیشتر بخوانید:
     - اینترنت اشیاء (IoT) چیست و چرا اهمیت دارد؟

طبق برخی پیش‎بینی‌ها تا سال 2030 بالغ بر 125 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت خواهیم داشت و حال آنکه این رقم در سال 2015 صرفاً 15.4 میلیارد مورد بوده است.
 
واقعیت اینکه از دیرباز «امنیت» به عنوان پاشنه آشیل اینترنت اشیاء یاد می‌شود.
در واقع، هر چه تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت بیشتر شود، احتمال خرابکاری هکرها و گستردگی آسیب‌هایی که می‌توانند به بار آورند، افزایش می‌یابد.
 
از سوی دیگر، امروزه که اخبار مربوط به هوش‌مصنوعی فضای اینترنت را در نوردیده است و هر روز گوشه‌ای از قابلیت‌های این فناوری رو می‌شود، هکرها نیز بیکار ننشسته‌اند و با استفاده از این فضای مدرن، سعی در گسترش خرابکاری‌های خود دارند.
 



به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز، وب‌سایت Computer Weekly در گزارش خود مدعی شده است که هک کردن اینترنت اشیاء از هر زمان دیگر آسان‌تر شده است.
 
این سایت در ادامه می‌افزاید: اخیراً هکرها از ابزار جدیدی به نام Autosploit استفاده می‌کنند که استفاده از آن سیر صعودی داشته است.
 
این برنامه از هوش مصنوعی برای یافتن دستگاه‌های ضعیف و اجرای حملات سایبری پیچیده استفاده نموده و از آنجا که خودکار عمل می‌کند، کار با آن به مهارت زیادی نیاز ندارد و بدتر از همه اینکه بسیاری از سازمان‌ها هیچ راهکاری برای مقابله با این ابزار ندارند.
 
نکته دیگر که نگرانی کارشناسان را به دنبال داشته اینکه یک آسیب‌پذیری کوچک بالقوه می‌تواند تمام اکوسیستم IoT را به خطر اندازد.
 
با این حال، محققان می‌گویند افراد و سازمان‌ها برای مقابله با مجرمان سایبری، ضمن رعایت راهکارهای تأمین امنیت، باید از جدیدترین بسته‌های امنیتی استفاده و ضدویروس خود را بروز نمایند.
 
کد مطلب: 52880
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام