۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲

گوگل پشتیبانی اپ لینوکس یکپارچه‌سازی شده را به کروم‌بوک‌ها می‌آورد

بنا بر ادعای گوگل قرار است که یک یکپارچه سازی کامل رخ دهد؛ کافیست که اپ مورد نظرتان را، بدون توجه به سیستم عامل، انتخاب کنید، خواهید دید که درون محیط سیستم عامل کروم به طور بی نقص اجرا خواهد شد.  
گوگل پشتیبانی اپ لینوکس یکپارچه‌سازی شده را به کروم‌بوک‌ها می‌آورد
 
کرومیوم و اندروید، دو شاخه عمده از لینوکس، کم‌کم به سمت رفتاری هر چه یکدست‌تر در قالب یک سیستم‌عامل (OS) واحد در حال حرکتند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از اینکوایرر، این روند بدین معنا خواهد بود که از امروز قابلیت‌های اپ لینوکس در وضعیت پیش‌نمایش به پیکسل‌بوک گوگل وارد می شوند و بر اساس گزارش VentureBeat، به زودی این قابلیت‌ها به دیگر کروم‌بوک‌ها نیز خواهند رسید.
تا انتهای امسال می‌توانید Linux terminal، Git، Sublime، Vim و Android Studio اجرا نمایید. Android Studio اختصاصی سیستم‌عامل کروم نیز در راه است.
 
بنابر ادعای گوگل، قرار است یکپارچه‌سازی کاملی رخ دهد؛ کافی‌ست اپ مورد نظرتان را -بدون توجه به سیستم‌عامل- انتخاب کنید، خواهید دید که درون محیط سیستم‌عامل کروم به طور بی‌نقص اجرا خواهد شد.  
مبنای اصلی آن استفاده گوگل از Debian Stretch است – یعنی تا زمانی که نسخه‌ای از کد شما وجود داشته باشد که بر روی دبیان اجرا شود، به راحتی خواهید توانست کدینگ و اجرا را در IDE موردنظرتان انجام دهید.


 
گمانه‌زنی‌هایی وجود داشته است مبنی بر اینکه گوگل قصد عرضه امکان بوت دوگانه در ویندوز را داشت که تا حدودی در واکنش به این نگرانی بود که قیمت پیکسل‌بوک به خاطر عدم امکان اجرای رایج‌ترین سیستم‌عامل دنیا، مقرون به صرفه نیست.
 
با این حال، آنچه در عمل عرضه شده است تقریباً کلیه خواسته‌های یک توسعه‌دهنده را داراست و باعث می‌شود سیستم‌عامل کروم یک پلتفرم کدینگ به مراتب قوی‌تر شود.
 
با وجود پیچیدگی‌های کدینگ، علاقه چشمگیری نیز به استفاده از لینوکس برای پر کردن برخی از خلاءهای مجموعه Chrom OS/اندروید وجود دارد.
افزوده شدن بازی‌ها و اپ‌های تمام عیار طراحی شده برای دسکتاپ قطعاً دورنمای به حاشیه رانده شدن ویندوز را وسوسه‌انگیزتر می‌کند.
 
کد مطلب: 52838
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام