کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات:

پیام‌رسان سروش عملیات روانی می‌کند!

24 ارديبهشت 1397 ساعت 12:13

ایتنا - جهرمی: ما در کشور پنج پیام‌رسان داریم و یک پیام‌رسان نداریم. این که یکی از آن‌ها به جای مطرح موضوع در جلسات مرتبا بحث را به موضوع عملیات روانی بکشاند، نه به سود آن‌هاست و نه به سود کشور.



به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا،  صبح امروز مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران که یک مکان تخصصی متمرکز است و امکان مدیریت، کنترل و پایش چندین شبکه را فراهم می‌کند، با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

ایجاد عملیات روانی یک پیام‌رسان به نفع کشور نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض یکی از پیام‌رسان‌ها درباره چالش‌های نرم‌افزاری زیرساخت و اپراتورها اظهار کرد: ما در کشور پنج پیام‌رسان داریم و یک پیام‌رسان نداریم. این که یکی از آن‌ها به جای مطرح موضوع در جلسات مرتبا بحث را به موضوع عملیات روانی بکشاند، نه به سود آن‌هاست و نه به سود کشور.

محمدجواد آذری جهرمی ادامه داد: وزارت ارتباطات و اپراتورها بنایشان بر همکاری تمام مدت با پیام‌رسان‌هاست و این موضوع به عنوان یک تکلیف مهم ملی پیگیری می‌کند. بنابراین ایجاد عملیات روانی، ذهنیتی ایجاد می‌کند و تاثیر منفی دارد و اگر کسی مشکلی دارد باید با استدلال و استناد پیگیری کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: نمی‌شود چهار پیام‌رسان دیگر خوب کنند و یک پیام‌رسانی که ادعایی داشته و به آن نرسیده شروع به پروپاگاندا کرده و مسئولیت را به گردن دیگران بیندازد. توصیه ما این است که پیام‌رسان‌ها بدانند ما از آن‌ها حمایت کرده و مشکلات را پیگیری و برطرف می‌کنیم.
 

پیام رسان سروش

او با تاکید بر لزوم توسعه ارتباطی مناطق کمتر توسعه یافته اظهار کرد: ما استراتژی خود را در توسعه روستایی عوض کردیم. ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید توسعه ارتباطی داشته باشند. در هفت ماه گذشته ۳۵ درصد روستاها به این ارتباطات مجهز شدند و اکنون این عدد به ۵۵ درصد رسیده است که ۳۵ درصد دیگر نیز باید رشد کند. طبیعتا ما از محل ارتباطات  دولتی هزینه می‌کنیم.

در این مراسم سیدمجید صدری - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - با تشریح ویژگی‌های مرکز پیشرفته و یکپارچه عملیات شبکه مخابرات ایران گفت: این مرکز هم‌راستا با ایجاد سامانه‌های متمرکز و یکپارچه جهت پایش عناصر شبکه و پارامترهای کیفی سرویس‌های موجود و آتی طراحی‌ شده است که با بهره‌برداری از آن سیستم پشتیبانی عملیات (OSS)، سامانه سنجش کیفیت باند پهن، سامانه پایش کیفیت سرویس صوت و سامانه پهنای باند مصرفی راه‌اندازی می‌شود.

 او خاطرنشان کرد: احداث NOC متمرکز مخابرات ایران برای تمام لایه‌های شبکه در مرکز نهری به مساحت بالغ‌ بر 800 مترمربع علاوه بر امکان پایش یکپارچه، امکان تسهیل اطلاع‌یابی از منشأ خطرات و حملات سایبری، کنترل عملکرد، پایداری و کارایی شبکه را به‌صورت آنی فراهم می‌آورد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: وجود NOC31 محلی در سطح استان‌ها و یک C-NOC در تهران پس از عبور از فاز گذر و رسیدن به وضعیت استاندارد و مطلوب به یک C-NOC در تهران و تعداد FLM31 در سطح استان‌ها تبدیل خواهد شد.

وی با تشریح وضعیت موجود مدیریت و وضعیت نگهداری شبکه در سطح شبکه و استان‌ها گفت: با تعاملات به‌عمل‌آمده امکان اندازه‌گیری کیفیت تجربه مشتری (QOE) و شاخص‌های تأثیرگذار در آن فراهم می‌شود.
 آیین بهره برداری از مرکز عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران که امروز دوشنبه 24 اردیبشهت ماه 1397، همزمان با هفته ارتباطات، با حضور مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، اعضای کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران شرکت مخابرات و مدیران ارشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مرکز نهری تهران برگزار شد.


کد مطلب: 52834

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52834/پیام-رسان-سروش-عملیات-روانی-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir