۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
در اروپا:

فیس‌بوک از کاربران می‌پرسد که به چه منابع خبری اعتماد دارند

ایتنا - زاکربرگ گفت: «شبکه های اجتماعی امکان گسترش اطلاعات با سرعتی بیشتر از همیشه را برای افراد فراهم آورده اند، و اگر ما مشخصا برای مسائل مربوط به آن راهکاری نیاندیشیم، نهایتا موجب تشدید مشکلات خواهیم شد».
فیس‌بوک از کاربران می‌پرسد که به چه منابع خبری اعتماد دارند
 
فیس‌بوک از کاربرانش در اروپا می‌پرسد که به چه منابع خبری اعتماد دارند تا به کمک نتایج این تحقیق، نیاز به عدم نیاز به گسترش تغییراتی در فید خبریش که اوائل امسال در ایالات متحده انجام داد، و برای پالایش اطلاعات کذب طراحی شده بود، را بررسی نماید.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از رویترز، در ماه ژانویه مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس‌بوک گفت که News Feed، به عنوان سرویس محوری این شبکه اجتماعی، قصد دارد تا «اخبار کیفیت بالا» را بر منابع کمتر مورد اعتماد اولویت دهد؛ این کار به عنوان بخشی از مبارزه آن علیه اطلاعات نادرست بر روی این پلتفرم انجام می‌شود.
 
فیس‌بوک به خاطر ناتوانی در جلوگیری از گسترش گزارش‌های نادرست بر روی پلتفرمش(که منشاء آنها ظاهرا منابع خارجی، اسپمرهای انتفاعی و دیگران بودند)، مشخصا در برخی تحولات اخیر آمریکا مورد انتقاد بوده است.
همچنین فیس‌بوک رابطه ای متلاطم با سازمان‌های خبری، به ویژه آنهایی که گرایش سیاسی شدیدی دارند، داشته است.
 
زاکربرگ در ماه ژانویه گفت که «تحریک احساسات، اطلاعات غلط و فضای دوقطبی» بیش از حدی وجود داشت، و اینکه شبکه‌های اجتماعی وضعیت را بدتر کرده‌اند.
وی گفت: «شبکه‌های اجتماعی امکان گسترش اطلاعات با سرعتی بیشتر از همیشه را برای افراد فراهم آورده‌اند، و اگر ما مشخصا برای مسائل مربوط به آن راهکاری نیندیشیم، نهایتا موجب تشدید مشکلات خواهیم شد.»
 


این کمپانی، که ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر دارد، به سراغ اعضایش رفت تا، با استفاده از نظرسنجی‌های کوتاه در این سایت، ببیند چه نمره‌ای به رسانه‌های خبری از جنبه قابل اعتماد بودن می‌دهد.
 
این شرکت اعلام کرد که نظرسنجی‌های دوبخشی مشابهی را از کاربرانش در بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا انجام خواهد داد و از آنها می‌پرسد که آیا با برخی منابع خبری مشخص، مثلا BBC News یا گاردین، آشنایی دارند و آیا به آنها اعتماد دارند یا نه.
 
یک سخنگوی فیس‌بوک گفت که نتایج این تحقیق فعلا بر رده‌بندی یا ترکیب News Feed در بریتانیا یا هیچ یک از کشورهای دیگر تاثیرگذار نخواهد شد.
 
این کمپانی اعلام کرد که در صورتی که قصد اجرای تغییراتی را داشته باشد خبر آن را اعلام خواهد کرد.
 
کد مطلب: 52810
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام