۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰

دونالد ترامپ با توسعه هوش مصنوعی در آمریکا مخالف نیست

ایتنا - علیرغم احتمال به خطر افتادن برخی مشاغل، دولت ترامپ در مقابل توسعه فناوری هوش مصنوعی نخواهد ایستاد.
دونالد ترامپ با توسعه هوش مصنوعی در آمریکا مخالف نیست
 
یکی از مقامات ارشد رسمی گفت که دولت ترامپ بر سر راه توسعه هوش مصنوعی در ایالات متحده نخواهد ایستاد؛ وی با این وجود اذعان کرد که این تکنولوژی رو به رونق جای برخی از مشاغل را خواهد گرفت.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از رویترز، مایکل کراتسیوس مشاور خط مشی تکنولوژی در یک نشست عالیرتبه با حضور شرکتهایی همچون گوگل، فیس‌بوک، آلفابت، و آمازون اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ قصد دیکته کردن اینکه «تحقیق و توسعه درباره چه چیزی باشد» را ندارد.
وی همچنین گفت: «ما، تا بیشترین حد امکان، به دانشمندان و تکنولوژیست‌ها اجازه توسعه آزادانه نوآوری‌های بزرگ بعدیشان را در همینجا، ایالات متحده، خواهیم داد.»

      در این باره بیشتر بخوانید:
      - هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟


هوش مصنوعی و احتمال افزایش بی‌کاری
برخی کمپانی‌ها و  کارشناسان می‌گویند که رشد و گسترش فناوری‌های AI و یادگیری عمیق ماشین موجب بروز نگرانی‌های اخلاقی درباره کنترل، محرمانگی، امنیت سایبری و آینده اشتغال شده‌اند.
 
کراتسیوس اعتراف کرد که «واقعیت اینست که تا حدودی، جایگزینی مشاغل، اجتناب‌ناپذیر است.»
وی همچنین افزود: «اما ما نمی‌توانیم به امید اینکه بازار خودش این مسئله را حل کند بی‌کار بنشینیم. ما باید همان کاری را بکنیم که آمریکایی همیشه انجام داده‌اند: تطابق یافتن با شرایط.»
 


کاخ سفید، که پیش از این بر سر مسائلی همچون تغییرات آب و هوایی، حفاظت از منابع طبیعی، و کاهش بودجه با دانشمندان درگیر بوده است، اعلام کرده که کمیته جدیدی را درباره هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد.
این کمیته متشکل از بیشتر مسئولان ارشد تحقیق و توسعه در دولت آمریکا خواهد بود، که به بررسی اولویت‌های R&D و هماهنگ‌سازی بهتر سرمایه‌گذاری‌های فدرال خواهد پرداخت.
 
کراتسیوس گفت: «ما نمی‌توانیم منفعل باشیم. برای درک پتانسیل کامل AI برای آمریکایی‌ها نیاز به تلاش‌های مشترک صنعت، دانشگاه و دولت خواهد بود. در بخش خصوصی ما نمی‌توانیم دیکته کنیم که تحقیق و توسعه در چه حوزه‌هایی انجام شود. در عوض، ما منابع و آزادی برای کنکاش را فراهم می‌آوریم.»
 
برایان کرزانیچ مسئول ارشد اجرایی شرکت اینتل که در این نشست حضور داشت، در یک پست وبلاگی گفت که «[آمریکا به عنوان] پیشرو تکنولوژی در جهان، بدون یک استراتژی خاص خودش با خطر عقب افتادن مواجه خواهد بود.»
 
AI در حال حاضر در برخی از زمینه ها در حال استفاده است. به عنوان مثال، انستیتو ملی سلامت در حال بررسی برای یافتن راه‌های بهبود تشخیص و درمان سرطان توسط یادگیری ماشین است؛ مدیریت خدمات عمومی نیز از AI برای کاهش نیاز به حسابرسان فدرال استفاده می‌کند.
 

گفتنی است در میان بیش از سی کمپانی عمده شرکت کننده در این نشست مسئولانی از Ford Motor Co، Boeing Co، Mastercard Inc و Microsoft Corp حضور داشتند.
پنتاگون و وزارتخانه‌های مختلف آمریکا و همچنین مسئولان ارشد کاخ سفید از جمله جرد کوشنر و اندرو برمبرگ، رییس شورای خط مشی داخل، هم در این هم‌اندیشی شرکت کردند.
  
کد مطلب: 52807
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام