۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۵

تصادف مینی ون خودران وایمو در آریزونا 

ایتنا - یک کارآگاه اداره پلیس چندلر به Phoenix New Times گفت که وایمو در این حادثه مقصر نبوده است.
تصادف مینی ون خودران وایمو در آریزونا 

بنا بر برخی گزارش های خبری، یک مینی ون خودران Waymo در تصادفی در چندلر آریزونا دخیل بوده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از cnet، بر طبق ویدئوی ارائه شده توسط شبکه تلوزیونی محلی ABC15 و تصاویر حساب توئیتری Fox 10 Phoenix، خودروی پاسیفیکای کرایسلر تحت برند وایمو [زیرمجموعه شرکت گوگل] دچار خسارت شدیدی شد.
ABC15 گزارش نموده است یک سدان هوندا برای جلوگیری از برخورد با یک خودروی دیگر مسیرش را منحرف کرد، و پس از آن بود که وارد ترافیک در حال جریان در بلوار چندلر شده و با خودروی وایمو برخورد کرد.
 
سخنگوی پلیس به ABC15 گفت که به باور او این نخستین تصادمی در سال جاری در چندلر بود که یک خودروی وایمو در آن دخیل بود. این سخنگو همچنین گفت که خودروی وایمو در زمان این تصادم در حالت خودگردان بوده است، و اپراتور آن در این تصادم دچار جراحت جزئی شد. یک کارآگاه اداره پلیس چندلر به Phoenix New Times گفت که وایمو در این حادثه مقصر نبوده است.
 
وایمو در بیانیه ای اعلام کرد که «امروز در حین تست خودروی خودران ما در چندلر آریزونا، خودروی دیگری که در لاین مقابل در حرکت بود از مسیر خود منحرف شده و به مینی ون ما برخورد کرد. ماموریت اصلی ما ایمنتر کردن راهها است – این هدف محور همه کارهایمان بوده و انگیزشبخش همه اعضای تیممان است. ما برای سلامت و ایمنی راننده آزمونگرمان نگرانیم و برای وی آرزوی بهبودی کامل داریم». این شرکت همچنین ویدئویی را از این تصادم از زاویه دید ون منتشر نمود.
 


این دومین تصادف خبرساز برای یک خودروی خودران در سال جاری است.
در ماه مارس، یک خودروی اوبر که در وضعیت خودگردان در حال حرکت بود در شهر تمپی با فردی تصادف کرده و موجب مرگ وی شد. این نخستین مورد فوتی دربرگیرنده یک خودروی خودران در حال حرکت در جاده های عمومی بود، و اوبر اندکی پس از این رویداد فعالیتهای تست خودران خود را به حالت تعلیق در آورد.
 
در نوامبر گذشته، وایمو اعلام کرد که قصد اجرای یک برنامه پایلوت را در فونیکس دارد که، با هدف نهایی ارائه یک سرویس اشتراک گذاری خودرو بدون راننده، در آن خودروهایش را بدون حضور یک راننده ایمنی در بخش جلویی خودرو به حرکت درمی آورد.
وقتی کالیفرنیا اعلام کرد که درخواستها برای تست بدون راننده در Golden State را می پذیرد، وایمو به سرعت درخواست خود را ارائه نمود. وایمو همچنان در حال تست خودروهای خودران خود در حالتی است که راننده های ایمنی در نقش مراقب حضور پیدا می کنند، مانند آنچه در مورد خودروی دخیل در این حادثه وجود داشت.
 .
کد مطلب: 52793
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام