۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳

تعامل الکسای آمازون با کورتانا ی مایکروسافت

ایتنا - از آنجا که خیلیها در خانه از الکسا ولی در محل کار از مایکروسافت استفاده می کنند، تلفیق ابزارها می تواند پلی بین سرویسهای شخصی باشد.
تعامل الکسای آمازون با کورتانای مایکروسافت
 
مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌دهندگان Build 2018 نشان داد که چگونه کورتانا، دستیار هوش مصنوعی این شرکت با الکسای آمازون تعامل خواهد کرد، با این فرض که کاربر از هر دو استفاده می‌کند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از مشبل، از آنجا که بسیاری در خانه از الکساو در محل کار از مایکروسافت استفاده می‌کنند، تلفیق ابزارها می‌تواند پلی بین سرویس‌های شخصی مانند سفارش اینترنتی تاکسی یا اجرای موزیک و نیازهای وظیفه‌محوری مانند تقویم‌ها و ارتباطات کسب‌وکار ایجاد نماید.
 
این کار، یک گام اولیه اما عمده به سمت سیستم‌های کنترل شونده با صوتی است که با یکدیگر تعامل می‌کنند و هر جا که خلاء یکی باشد دیگری آن را پر می‌کند. شرکت‌هایی مانند اپل ممکن است اجازه تعامل دستیارهای دیجیتالی خود را با سرویس‌های خاصی دهند (به عنوان مثال، وقتی از Siri بخواهید نزدیک‌ترین رستورانی که بالاترین امتیازات کاربران را دریافت کرده به شما نشان دهد، فهرستی با امتیازات ستاره‌دار از Yelp و OpenTable نشان خواهد داد)، اما این بار به نظر می‌رسد که تعامل عمیق‌تری حاصل شده باشد.
 
در یک نمایش عمومی، مگان ساندرز، مدیر عمومی مایکروسافت در امور کورتانا، شروع به صحبت با یک Amazon Echo کرد، چیزی را به لیست خرید افزود، سپس به الکسا فرمان داد که کورتانا را باز کند تا به او برنامه کاری امروز را اطلاع دهد. در این مقطع، صدا به صدای کورتانا تغییر یافت (یک تغییر ظریف، با توجه به اینکه هر دوی این ابزارها تُن صدای زنانه متعادلی دارند) تا برنامه‌های روز را با توجه به Outlook مرور نماید.
ساندرز سپس به کورتانا فرمان داد که ایمیلی به تام تیلور، نایب رئیس آمازون در امور الکسا -که در آن طرف صحنه ایستاده بود- ارسال کند. سپس با صدای ویژه کورتانا sign off انجام شد.
 
هنگامی که تیلور، ایمیل دریافتی را در Outlook کامپیوتر شخصی خود مشاهده نمود، ابتدا از کورتانا مکان یک رستوران را پرسید، اما پس از آن گفت: «الکسا باز شو». صدا به صدای الکسا تغییر یافت و تیلور یک تاکسی اینترنتی برای رفتن به رستوران سفارش داد. سپس از الکسا خواست که لامپ روی میز ارائه‌اش را با این فرمان خاموش کند: «چراغ‌ها را خاموش کن».
 


تیلور سپس از الکسا پرسید: «نظرش» درباره کورتانا چیست و پاسخ گرفت: «من کورتانا را دوست دارم. ما هر دو صدای زنگ چراغ‌ها را دوست داریم، هرچند که مال او بیشتر از جنس Halo است». (نام کورتانا برگرفته از دستیار AI در Halo است که یک فرانشیز محبوب Xbox است.)
 
این تلفیق دستیارها حاصل شراکتی است که سال گذشته آغاز شد، زمانی که این هدف این دو شرکت، سازگاری دستیارهایشان اعلام شد.
با اینکه موقعیت آمازون در فضای دستیار دیجیتالی به مراتب قوی‌تر از مایکروسافت است، اما روشن است که کاربران در یک دنیای چنددستگاهی و چنداکوسیستمی زندگی می‌کنند و اغلب با دستیارهای متعددی تعامل دارند.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت گفته است که مایکروسافت باید با یک دنیای «چندعاملی» خود را وفق دهد.
البته این پرسش نیز مطرح است که آیا Siri اپل و Assistant گوگل روزی به این جمع خواهند پیوست یا نه. رویارویی دستیارهای صوتی هنوز در روزهای آغازین خود است، اما قطعاً جالب توجه خواهد بود.
 
کد مطلب: 52773
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام