۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹

هکرهای چینی گوش به فرمان دولت

ایتنا - گروه بزرگتری که به دولت چین وابسته است و گروه‌های کوچک‌تر هکری تحت پوشش آن فعالیت می‌کنند «وینتی» نام دارد و در اصل «یک گروه پیشرفته با توان تهدیدی بالا» است.
هکرهای چینی گوش به فرمان دولت
یکی از ضرب‌المثل‌های مشهور چینی این گونه ترجمه می‌شود که: «یک چوب مخصوص غذا به راحتی شکسته می‌شود، ولی چند چوب مخصوص غذا در کنار هم شکسته نمی‌شوند.»
این کشور هم اکنون قصد دارد هکرهای خود را بر اساس همین ضرب المثل آماده کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از پی‌سی‌ورلد، پیش از این تصور می‌شد گروه‌های متعدد هکری در کشور چین به صورت مجزا فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند، اما اکنون گروه تحقیقات امنیتی 401TRG وابسته به شرکت آمریکایی «پاکت‌وایز» بر اساس بررسی‌های جدید خود به این نتیجه رسیده است که تمامی این گروه‌ها زیر یک چتر بزرگ به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
به عبارت دیگر همه تمامی این گروه‌های کوچک تحت پوشش یک گروه بزرگ‌تر، برنامه‌های خود را پیش می‌برند.

گروه هکری دولتی در چین
این مرکز تحقیقاتی دریافته است گروه بزرگ‌تری که به دولت چین وابسته است و گروه‌های کوچک‌تر هکری تحت پوشش آن فعالیت می‌کنند، «وینتی» نام دارد و در اصل «یک گروه پیشرفته با توان تهدیدی بالا» است که ماموریت اصلی آن اهداف سیاسی است.

مطابق گزارش ایتنا ، محققان امنیتی طی گزارشی هشدار دادند که گروه «وینتی» از درهای مخفی نرم‌افزارها که توسط گروه‌های کوچک‌تر کشف می‌شوند استفاده می‌کند و از این طریق حملات خود را پیش می‌برد.

گفتنی است فعالیت‌های هکری برای چینی‌ها به یک اتفاق معمول تبدیل شده است.
شرکت امنیتی «ریکورد فیوچر» پیش از این اعلام کرده بود که دولت چین طی سال جاری میلادی در مورد یک نقص امنیتی با تاخیر به مردم خود خبر داده بود تا با مخفی کردن این اتفاق بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد و فعالیت‌های هکری خود را پیش ببرد.

مرکز امنیتی 401TRG بر این باور است که گروه هکری «وینتی» سال 2009 میلادی تاسیس شد.
این در حالی است که برخی دیگر از منابع آگاه گزارش داده‌اند که زمان تاسیس و راه‌اندازی این گروه هکری به قبل از سال 2007 میلادی برمی‌گردد.
 
کد مطلب: 52759
برچسب ها: هکر چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام