۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۷

پیست اختصاصی تویوتا برای تست خودروهای خودران

ایتنا - پس از یک تصادم مرگبار بین یک خودروی خودران شرکت اوبر و یک عابر در ایالت آریزونا در ماه مارس، پرسش‌هایی درباره ایمنی تکنولوژی خودرانندگی و میزان نظارت توسعه دهندگان مطرح شده است.
پیست اختصاصی تویوتا برای تست خودروهای خودران
 
شرکت Toyota Motor اعلام کرد در حال ساخت یک تاسیسات تست محدود در میشیگان برای تکنولوژی خودروهای خودران خود است تا امکان شبیه‌سازی سناریوهای رانندگی “edge case” که اجرایشان در جاده‌های عمومی بیش از حد خطرناک است فراهم بیاید.  
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رویترز، این تاسیسات که در انستیتو تحقیقات تویوتا در دست ساخت است، در ماه اکتبر به بهره برداری خواهد رسید.
 
رایان اوستیس، نایب رییس ارشد رانندگی اتومات سازی شده انستیتوی تحقیقات تویوتا، اعلام کرد: «این سایت جدید برای ما انعطاف‌پذیری لازم برای اجرای سناریوهای رانندگی خاص را فراهم می‌آورد، تکنولوژی ما را تقویت خواهد نمود و ما را به تحقق ساخت خودرویی که توسط انسان رانده شود ولی تصادف برای آن غیرممکن باشد نزدیک‌تر می‌کند.»
 
گفتنی است خودروسازانی همچون جنرال موتورز و شرکت‌هایی همچون Waymo(که زیرمجموعه Alphabet Inc است) بر سر توسعه خودروهای خودران و کسب پیشتازی در بازار با ارائه یک محصول مناسب با هم در رقابت بوده‌اند.
 


ولی، پس از یک تصادم مرگبار بین یک خودروی خودران شرکت Uber Technologies Inc و یک عابر در ایالت آریزونا در ماه مارس، پرسش‌هایی درباره ایمنی تکنولوژی خودرانندگی و میزان نظارت توسعه دهندگان مطرح شده است.
 
پس از این حادثه، تویوتا همه تست‌های خودرانندگی خود را در جاده های عمومی در کالیفرنیا و میشیگان به حال تعلیق در آورد. تویوتا تست‌هایش را در پیست‌های بسته ادامه داده است.
 
یکی از سخنگویان انستیتو تحقیقات تویوتا گفت که تعلیق تست‌ها در معابر عمومی برای این کمپانی امکان پالایش و ارتقاء ناوگان خودروهای آزمایشیش را فراهم آورده است.
وی گفت: «ما چند هفته دیگر، پس از آنکه این سه سیستم به شکلی هماهنگ‌تر با هم تطابق یافتند، تست در جاده‌های عمومی را از سر خواهیم گرفت».  
 
کد مطلب: 52754
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام