۱
۱
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴

آمریکا برای GDPR آمادگی و حتی اطلاع ندارد

ایتنا - GDPR نهایتا ابزاری برای حفاظت از حقوق داده‌ها و حریم خصوصی افراد است، و پاسخگو نگه داشتن شرکت‌ها در قبال کاربران باعث بهبود و تقویت مدل‌ها و فرهنگ‌های کسب و کار داده محور می‌شود.
آمریکا برای GDPR آمادگی و حتی اطلاع ندارد
 
بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط CompTIA از 400 مسئول اجرائی و متخصص از صنایع و کسب و کارهای مختلف آمریکا، GDPR ممکن است مانع بر سر راه فعالیت برخی از کسب و کارهای آمریکایی در اتحادیه اروپا شود. حدود یک سوم از کسب و کارها باور ندارند که این مقررات بر کسب و کارشان در اتحادیه اروپا تاثیری داشته باشد، و یک سوم دیگرشان فکر می کنند که این تاثیری منفی بر تمایل به انجام کسب و کار در کشورهای تحت GDPR خواهد داشت. مابقی آنها نظری قطعی نداشتند.

GDPR چیست؟
GDPR (یا General Data Protection Regulation) به معنای مقررات حفاظت از اطلاعات افراد است که در اتحادیه اروپا تصویب شده و ملاک عمل می‌باشد.
 
به گزارش سروبیس اخبار تکنولوژی ، درباره حوزه عمل جغرافیایی GDPR و اینکه بر چه شرکت‌هایی تاثیرگذار خواهد بود سردرگمی وجود دارد. تنها یک چهارم افراد مورد پرسش قرار گرفته گفتند که با GDPR «آشنایی دارند»، و حدود 30% آنها بر این باورند که این مقررات تا پایان سال تقویمی جاری اجرائی نخواهد شد.
حدود دو سوم از شرکت‌های آمریکایی از جریمه‌های ناشی از عدم پیروی از GDPR (که 4% از گردش مالی سالانه یا حدود 23.8 میلیون دلار (هر کدام که بیشتر باشند) را شامل می شود) بی‌اطلاعند.
 
حدود نیمی از شرکت‌های پاسخ دهنده به طور کامل، اکثرا یا تا حدودی خود را با آن وفق داده اند، و اکثرا گفتند که، با وجود هزینه های مرتبط با آن، از مزایای ثانویه اجرای حسابرسی داده ها، ارزیابیهای آمادگی و دیگر تمهیدات ناشی از پیروی از آن بهره مند خواهند شد.
 


گفتنی است که در سطح جهانی نیز هنوز آمادگی کافی برای استقبال از اجرای GDPR وجود ندارد، به همین دلیل برای شرکت‌های خارج از اتحادیه اروپا، تن دادن به یک مقررات خارجی و تطابق دادن فرایندهای داخلیشان با این مقررات ممکن است توام با بی‌میلی باشد.
GDPR شاید به راحتی به شرکت‌هایی که فعالیت چشمگیری در اتحادیه اروپا ندارند اعمال نشود، ولی با توجه به اینکه تعداد فزاینده ای از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات راهکارهای منطبق با معیارهای جهانی را ارائه می کنند و ناچار به پاسخگو نگه داشتند شرکایشان هستند، کسب و کارهایی که تصور می‌کنند از این مقررات معافند ممکن است در حال ارتکاب یک اشتباه محاسباتی باشند.
 
به عنوان مثال گوگل «الزامات تبلیغ‌دهندگان و ناشران» را بر روی پلتفرمش در رابطه با رضایت کاربر و مسیرهای منتهی به لغو آن رضایت منتشر نمود. یک شرکت آمریکایی محدود به مناطق جغرافیایی خارج از اتحادیه اروپا نیز مشمول این خط مشی‌ها خواهد بود.
 
GDPR نهایتا ابزاری برای حفاظت از حقوق داده‌ها و حریم خصوصی افراد است، و پاسخگو نگه داشتن شرکت‌ها در قبال کاربران باعث بهبود و تقویت مدل‌ها و فرهنگ‌های کسب و کار داده محور می‌شود.
 
کد مطلب: 52734
نام شما
آدرس ايميل شما


zahra
feedback
United States
بنازم به پرچم و بزرگیت
روز به روز با اقتدار تر
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام