۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

امید یک سازمان یافتن ناپدیدشدگان به قابلیت تشخیص چهره فیس‌بوک

ایتنا - فیس‌بوک میزان دقت قابلیت تشخیص چهره اش را فاش نکرده است، ولی الگوریتم DeepFace آن افراد را در یک دیتابیش 4000 نفره با دقت 97.35 درصد شناسایی کرد.
امید یک سازمان یافتن ناپدیدشدگان به قابلیت تشخیص چهره فیس‌بوک

 
قابلیت‌های تشخیص چهره جدید فیس‌بوک برای بعضی کاربران ناراحت کننده است، اما این ابزار می‌تواند به یافتن افراد گمشده کمک کند.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از مشبل، سازمان استرالیایی «شبکه اقدام برای گمشدگان (MPAN)» کمپینی با عنوان Invisible Friends راه‌اندازی کرده و از افراد خواسته تا پروفایل دوستان گمشده‌شان را بر روی این پلتفرم شبکه اجتماعی اضافه کنند.
 
ابزارهای تشخیص چهره جدید فیس‌بوک به طور اتوماتیک به عکس افراد تگ اضافه می‌کند، حتی اگر آنها در پس زمینه باشند. به کاربران، پیامی ارسال و از آنان پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهند در عکس‌ها تگ بخورند یا خیر.
 
این پروفایل‌های افراد گمشده، مانند زاک برنز که در سال 2016 ناپدید شد، در واقع توسط MPAN اجرا می‌شوند. این بدان معناست که اعلانی به دست این سازمان خواهد رسید مبنی بر اینکه آیا آن فرد توسط قابلیت تشخیص چهره فیس‌بوک تگ خورده است یا نه.
 


لورن اوکیفه، بنیانگذار و مدیرعامل MPAN از طریق ایمیل توضیح داد که: «این همان پوستر افراد ناپدیدشده است، اما در قالب هایتک 2018. ما به آسانی در حال بهره‌برداری از تکنولوژی‌ای هستیم که به رایگان در دسترس است؛ هیچ‌گاه دخیل نمودن افراد به این سادگی نبوده است».
 
این مفهوم توسط آژانس خلاق خیریه MPAN با نام whiteGREY، توسعه یافته و 10 پروفایل در این کمپین هم اکنون نمایش داده شده‌اند.
 
آنتونی ماس، مدیر اجرایی خلاقیت whiteGREY گفت: «از همان ابتدای اعلام ارائه تکنولوژی تشخیص چهره فیس‌بوک، فکر کردیم این ابزار می‌تواند برای یک کار خیریه عالی باشد. این قابلیت به سرعت در اختیار قرار می‌گیرد، ایجاد یک پروفایل هزینه‌ای ندارد، دسترسی آن جهانی است، مخصوصاً از این بابت که ما نمی‌دانیم افراد در کجا ناپدید شده یا فوت کرده‌اند».
 
فیس‌بوک میزان دقت قابلیت تشخیص چهره خود را فاش نکرده است، اما الگوریتم DeepFace آن افراد را در یک دیتابیس 4000 نفره با دقت 97.35 درصد شناسایی نمود.
 
اوکیفه که MPAN را در سال 2013 در پی گم شدن برادر خود Den بیان نهاد، گفت که تجربه دست اولی از میزان اشتیاق مردم در موضوع یافتن افراد گمشده پیدا کرده است. وی امیدوار است که این کمپین را در ماه‌های آینده گسترش دهد؛ هرچند هیچ‌کس از طریق فیس‌بوک شناسایی نشده، اما مسئله یافتن گمشدگان را پررنگ کند.
 
کد مطلب: 52695
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام