کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستگیری سارقی که دیسک‌های قدیمی ویندوز را دوباره می‌فروخت

16 ارديبهشت 1397 ساعت 16:16

ایتنا - این مرد آمریکایی 28 هزار قطعه دیسک بازیافتی ویندوز را در اختیار گرفته و سپس هر کدام از آنها را به قیمت 25 سمت به یک مرکز فروش رایانه‌های دست دوم فروخته است.


جرایم رایانه‌ای و بازیافت محصولات الکترونیکی دو اتفاق کاملا متفاوت هستند که ارتباطی به یکدیگر ندارند. با این وجود یک پرونده قضایی جدید به گونه‌ای مطرح شد که بر اساس آن دو اتفاق مذکور به یکدیگر مرتبط شدند.

به گزارش سروس اخبار تکنولوژی از شماران سیستم  به نقل از واشنگتن پست، یکی از مراکز بزرگ بازیافت کننده دستگاه‌ها و لوازم الکترونیکی به جرم سوءاستفاده از دیسک‌های ویندوز متهم شد و بر اساس رای نهایی دادگاه مجبور شد به مدت 15 ماه کسب و کار خود را تعطیل کند.

«اریک لاندگرن» که مدیریت این مرکز را در شهر کالیفرنیا برعهده دارد بر اساس رای نهایی دادگاه به زندان و پرداخت 50 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

در پرونده قضایی او اعلام شد که این مرد آمریکایی 28 هزار قطعه دیسک بازیافتی ویندوز را در اختیار گرفته و سپس هر کدام از آنها را به قیمت 25 سمت به یک مرکز فروش رایانه‌های دست دوم فروخته است.

لاندگرن ادعا کرد که او از این دیسک‌ها استفاده کرده است تا عمر رایانه‌هایی که دیگر ارزشی نداشتند را بیشتر کند و از این طریق به خریداران دستگاه‌های رایانه‌ای دست دوم و تعمیر شده کمک کند هزینه کمتری برای در اختیار گرفتن نسخه قانونی ویندوز پرداخت کنند.

با مطرح شدن این پرونده قضایی شرکت مایکروسافت نیز به آن ورود کرد و پس از انجام بررسی‌های لازم توضیح داد لاندگرن مجوزهای مربوط به سیستم عامل ویندوز را نقض کرده است و خسارتی بالغ بر 700 هزار دلار به این شرکت وارد آورده است.

فروشندگان رایانه معمولا دیسک‌های بازیافتی مربوط به سیستم عامل ویندوز را همراه با دستگاه‌های قدیمی خود به شرکت‌های مربوطه ارسال می‌کنند و این در حالی است که رایانه‌های بازنشسته شده با همچنان مجوز دارند به صورت رسمی سیستم عامل ویندوز را که از ابتدا روی آن نصب شده بود مورد استفاده قرار دهند.
 


کد مطلب: 52676

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52676/دستگیری-سارقی-دیسک-های-قدیمی-ویندوز-دوباره-می-فروخت

ايتنا
  https://www.itna.ir