۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱

فریب مجرمان از طریق جوایز بلیط های جعلی در فیس بوک و واتس اَپ

ایتنا - تابستان گذشته، رسانه های اجتماعی در سراسرجهان غرق اعلامیه های مختلف از جوایز جعلی خطوط هوایی بودند.
فریب مجرمان از طریق جوایز بلیط های جعلی در فیس بوک و واتس اَپ


شما به خوبی می دانید که سری که درد نمی کند را دستمال نمی‌بندند، اما اینطور که به نظر می رسد مجرمان این موضوع را قلبا پذیرفته اند  زیرا که آن ها همچنان از روش های قدیمی کلاهبرداری استفاده می کنند و هرگز در این راه شکست نمی خورند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از کسپرسکی آنلاین، تابستان گذشته، رسانه های اجتماعی در سراسرجهان غرق اعلامیه های مختلف از جوایز جعلی خطوط هوایی بودند. ما این اخبار را در آن زمان پوشش دادیم اما با توجه به شروع فصل جدید و تعطیلات پست های جدید با تغییرات بسیار جزئی ظاهر خواهند شد.  

جوایز ساختگی
هزینه بلیط های هواپیمایی در سراسر جهان هزینه کمی نیست و از همین رو دریافت بلیط های رایگان برای اکثر افراد یک شانس بزرگ است. شرکت های هواپیمایی هرزگاهی قرعه کشی هایی را برای دریافت جوایز بلیط برگزار می کنند که یک محافظ معتبر به انواع قرعه کشی های جعلی می افزایند.

مجرمان سایبری چنین موقعیت هایی را بی‌پاسخ نمی گذارند و با به کارگیری اکسپلویت، فریبنده ها را اعمال می کنند. آنها در سال جاری واتس اپ را به رپرتوار خود اضافه و حدود جوایز را گسترش دادند. شما اکنون می توانید برای برنده شدن اقدام نمایید که نه تنها بلیط های هواپیمایی بلکه کفش های ورزشی، کارت های هدیه و غیره را برنده شوید!!! بله، همینطور است، از آنجایی که جوایز هیچ کدام واقعی نیستند پس مجرمان می توانند هرچیز را که می خواهند ارائه دهند.

شرکت هواپیمایی  Aeroflot روسی به تازگی در مورد پیام های جعلی واتس اپ هشدار داده که به کاربران پیشنهاد بلیط های رایگان را می‌دهد. این پیام ها از سوی خطوط هوایی British Airways و سایر شرکت های هواپیمایی ارسال شده اند.

هنگام کلیک کردن بر روی لینکی که وعده بلیط رایگان در آن داده شده بود، کاربر با سه سوال ساده در مورد خطوط هوایی روبرو می شود: قبلا با این خطوط هوایی سفر کرده اید؟ آیا از میزان خدمات راضی بوده اید؟ آیا از خطوط را به خانواده و دوستان خود توصیه می کنید؟

پس از اتمام بررسی مختصر، از کاربران درخواست می شود که این لینک را با سه تا از دوستان خود به اشتراک بگذارند. پس از ارسال پیام به سه مخاطب، کابر فریب داده شده به یک وب سایت هدایت می شود که ممکن است در آن یک نظر سنجی کوتاه با "جایزه ای ارزشمند" یا تلاش یک حمله فیشینگ و حتی بدافزار وجود داشته باشد.

چنین پیام هایی از طرف بسیاری از خطوط هوایی توزیع می شوند (البته بدیهی است که بدون اطلاع آن ها این دستبرد صورت میگیرد) و  IM کاربران شبکه های اجتماعی در سراسر جهان به ارسال و ارسال مجدد آنها در واتس اپ و فیس بوک می پردازند.
 

حال که پیروز نشده اید حداقل بازنده نباشید
در حال حاضر بایستی به این واقعیت پی ببرید که چنین پیام هایی جعلی هستند. اما این بدان معنی نیست که شما با دیگر ترفندهای مجرمان فریب نمی خورید، برای اطمینان بیشتر از قواعد ساده زیر پیروی کنید:
  •  هنگامی که با پیشنهادات سخاوتمندانه آنلاین مواجه می شوید، شکاک و مردد باشید.
    اگر یک پیشنهادی قانونی و مشروع به نظر می رسد، با آن شرکت فورا تماس بگیرید و شرایط فروش ویژه را شفاف سازی کنید. در صورتی که شرکت همه چیز را تایید کرد، بر روی لینک کلیک و اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید.
    اطلاعات تایید نشده را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک نگذارید.
    از یک راهکار امنیتی قوی و قابل اعتماد با ماژول های آنتی فیشینگ استفاده نمایید.
کد مطلب: 52667
نام شما
آدرس ايميل شما