۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶
کارهایی که نباید در شبکه‌های اجتماعی انجام ندهیم

از خرید فالوئر تا نظرات جعلی!

ایتنا - رسانه‌های اجتماعی ابزار فوق العاده‌ای برای بیزنس‌ها هستند تا بتوانند به راحتی با مشتریان خود در سراسر کره خاکی در ارتباط باشند.
از خرید فالوئر تا نظرات جعلی!


ابتکار بزرگی است وقتی کسب و کارها برای افزایش کمک‌های خیریه و آگاهی مردم از یک مراسم خیریه و یا بلای طبیعی استفاده می‌کنند، اما گاهی سوءاستفاده کردن از این حوادث باعث بدنامی و کاهش اعتماد مشتریان می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، رسانه‌های اجتماعی ابزار فوق العاده‌ای برای بیزنس‌ها هستند تا بتوانند به راحتی با مشتریان خود در سراسر کره خاکی در ارتباط باشند. با این حال سوءاستفاده از این رسانه‌ها می‌تواند عواقبی چون از دست دادن مشتری یا فالورها، بدنامی، کاهش فروش، بسته شدن حساب کاربری و یا حتی پیگیری قانونی را به همراه داشته باشد. در ادامه به چهار عمل که در استفاده از رسانه‌های اجتماعی باید از آنها دوری نمود اشاره می‌گردد.

خرید فالور:
بسیاری از کسب و کارها به خرید هزاران فالور جدید توییتری متوسل می‌شوند تا در مدت کوتاهی معروف و محبوب به نظر برسند. اگرچه در شبکه‌ای مانند توییتر کیفیت بر کمیت و تعداد فالورها مقدم است. خرید فالور به چند دلیل عملی نادرست محسوب می‌شود.

1-فالورهای خریداری شده مردم واقعی نیستند در نتیجه هرگز مشتری و طرفدار برند شما محسوب نمی‌شوند.

2-فالورهای خریداری شده معمولاً حساب‌های کاربری ساختگی‌ای هستند که نمی‌توانند در مکالمات و ارتباط با دیگران نقشی داشته باشند که علت اصلی داشتن یک حساب کاربری در توییتر را زیر سؤال می‌برد.

3-شرکت‌های تجاری هزاران دلار بابت فالورهای هدفمند و واقعی از شما می‌طلبند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که فالورهای فروخته شده به کسب و کار شما علاقمند باشند و بعد از مدتی شما را آنفالو نکنند.

بهترین راه کسب فالورهای توییتری از طریق اشتراک گذاری اطلاعات جذاب و مفید، مکالمات آنلاین، ارزش بخشیدن به زندگی فالورها و دنبال کردن نفوذگرانی(افرادی که در شبکه‌های مجازی بر روی تصمیمات و زندگی افراد تاثیرگذارند، مانند بازیگران و افراد مشهور) که صنعت و یا خط مشی مشابه شما دارند.
 
پول در قبال نظرات در رسانه‌های اجتماعی:
 کاری که معمولاً کسب و کارها انجام می‌دهند اینست که در قبال توییت و یا پستی در مورد کیفیت سرویس و یا محصولشان هزینه‌ای می‌پردازند. اگرچه بسیاری از افراد که کار تبلیغات شرکتی را انجام می‌دهند با شما در مورد تبلیغاتی بودن پستشان صادق هستند، اما همه آن‌ها این کار را نمی‌کنند. قوانین افشاگری به دنبال محافظت از منافع مخاطبان هرگونه نقض آشکار این قوانین را مجازات می‌کند. افراد مشهور و سازمان‌ها هم آگاهند که هرگونه تبلیغات بدون فاش ماهیت تبلیغاتی، پس از آشکار شدن منظورشان به شدت با واکنش منفی روبرو می‌شوند.

اگر کسب و کارها به نفوذگران برای پست و یا توییت کردن مطلبی برای تبلیغ محصول خود مبلغی پرداخت کنند، فالورها باید از این مورد مطلع باشند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در غیر اینصورت، این موارد می‌توانند باعث بدنامی کسب و کار و از دست دادن مشتریان آن شوند.
سرمایه گذاری در یک خیریه و یا کمک به خسارت دیدگان یک بلای طبیعی برای گرفتن "لایک"های بیشتر:
 همچنین فالورها از اینکه کسب و کاری از خبرهای مهم برای بالا بردن برند خود استفاده کند، بیزار و خسته می‌شوند. این عمل ممکن است باعث شود خیریه کمک‌های ارزشمندی را از دست بدهد. بنابراین حتماً قبل از اشتراک گذاری هر مطلبی در فضای مجازی از درستی کار خود اطمینان کافی داشته باشید.

نظرات جعلی:
بسیاری از مشتریان اکنون از وب سایت‌های بررسی آنلاین مانند تریپ ادوایزر و آیت ابیلیتی برای ابراز نظرات خود در مورد محصولات یا کسب و کارها استفاده می‌کنند. به دلیل نگرانی از گرفتن نظرات منفی، برخی اقدام به پست کردن نظرات مثبت تحت نام‌های جعلی می‌کنند. عواقب زیادی در مورد وضع قانونی به منظور ممنوعیت انتشار نظرسنجی جعلی وجود دارد.

شرکت‌ها و افراد جریمه می‌شوند و از سایت‌ها اخراج خواهند شد. جالب است بدانید، آمازون در حال حاضر اقدام قانونی برای جلوگیری از بررسی جعلی، ادعای دعوی علیه 1000 کاربر متهم به خرید و فروش بررسی‌های جعلی را آغاز کرده است.

ارسال نظرات و بررسی‌های جعلی اخلاقاً اشتباه است و فرضیه‌های دروغین درباره یک نام تجاری را ایجاد می‌کند. اگر این قانون شکنی در مورد کسب و کار شما فاش شود، شهرت شما آسیب خواهد دید و می‌تواند باعث کاهش فروش شود.
کد مطلب: 52650
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام