کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با نتایج امیدوارکننده

استفاده از هوش مصنوعی برای تأمین امنیت داده‌ها

8 ارديبهشت 1397 ساعت 16:30

ایتنا – خبر خوش این که کارشناسان به صرافت استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای مقابله با هکرها افتاده‌اند.


با توجه به پیشرفته شدن حملات باج‌افزارها و دیگر فرم‌های پیچیده ویروس‌ها و تروجان‌ها، نگرانی در مورد تأمین امنیت داده‌ها بیشتر شده است.
آمار مراکز معتبر نیز نشان می‌دهد که سال به سال بر کمیت و کیفیت حملات هکرها افزوده می‌شود.
 
به همین علت، گروهی از کارشناسان به دنبال استفاده از قابلیت‌های هوش‌مصنوعی (Artificial Intelligence) و یادگیری ماشین (Machine Learning) برای مقابله با این معضل جهانی و رو به رشد برآمده‌اند که فعالیت‌های محققان مرکز endgame از آن جمله است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز
به نقل از وب‌سایت CIO Dive، این پژوهشگران در پی آنند که با بهره‌گیری از فناوری‌های هوش مصنوعی، مدل‌های یادگیری ماشین شناسایی بدافزارها را بهبود بخشند.
در این خصوص، آنها از یک مجموعه اطلاعات حاوی 1.1 میلیون فایل اجرایی PE استفاده نموده‌اند.
 
هر چند نتایج طرح مزبور تا حدودی امیدوارکننده است، اما نکته مهم اینکه اکثر شرکت‌ها، در این حوزه با کمبود داده و مدل‌های نمونه روبرو هستند.
 
بر همین اساس، چندی پیش کارشناسان حوزه هوش مصنوعی از نمایندگان کنگره آمریکا درخواست کردند سیاست‌های داده باز (open data) را تأیید و عملیاتی کنند تا محققان بتوانند به اطلاعات دولتی دسترسی داشته و با تحلیل آنها به بینش‌های جدید دست یابند.
 



ایده Open Data (داده باز) بر این اشاره دارد که برخی داده‌ها باید بدون هیچ گونه ممنوعیت اساسی نظیر کپی‌رایت در اختیار تمام افراد قرار گیرد تا آنها به تناسب خواست و نیاز خود بتوانند اطلاعات را مورد استفاده قرار داده و بازنشر نمایند.
 
البته در این خصوص، همکاری و همفکری شرکت‌های فناوری نیز اهمیت دارد و این مهم چه از طریق موافقت نامه‌های تجاری و چه با اشتراک‌گذاری داده‌ها می‌تواند شکل گیرد.
 
به عنوان مثال، 34 شرکت که در میان آنها نام‌های معروفی همچون مایکروسافت، اوراکل و فیس‎بوک نیز دیده می‌شود، توافق‌نامه امنیت سایبری (Cybersecurity Tech Accord) را امضا نموده‌اند که وظیفه آن، حفاظت از مشتریان در سراسر جهان در برابر حملات سایبری است.



     در این باره بیشتر بخوانید:
     - 
هوش مصنوعی چیست و چه کاربردهایی دارد؟




 


کد مطلب: 52629

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52629/استفاده-هوش-مصنوعی-تأمین-امنیت-داده-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir