۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲

ممنوعیت استفاده زیر 16 ساله‌ها از واتس‌اپ در اروپا

ایتنا - واتس اپ اعلام کرده است که می‌خواهد حداقل سن کاربرانش را در این قاره سبز به ۱۶ سال افزایش بدهد.
ممنوعیت استفاده زیر 16 ساله‌ها از واتس‌اپ در اروپا


اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ که تاکنون حداقل سن کاربرانش را ۱۳ سال اعلام کرده بود، حالا بر اساس قوانین جدید می‌گوید کاربران زیر ۱۶ سال در اروپا دارای حق قانونی برای استفاده از آن نیستند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، در راستای استانداردهای جدیدی که قرار است ماه آینده به قوانین و مقررات حفاظت از اطلاعات همگانی و حریم شخصی در اروپا (GDRP) اضافه شود، اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ اعلام کرده است که می‌خواهد حداقل سن کاربرانش را در این قاره سبز به ۱۶ سال افزایش بدهد.

اگر شما به قسمت قوانین استفاده و سیاست‌گذاری های مربوط به حریم شخصی در نسخه به‌روزرسانی شده واتس اپ سری بزنید، خواهید دید که این پیام‌رسان برخی از قوانین خود را تغییر داده است. یکی از مهم‌ترین این تغییر و تحولات، افزایش حداقل سن کاربران واتس اپ از ۱۳ سال به ۱۶ سال است. این بدان معناست که کاربران اروپایی زیر سن ۱۶ سال، به طور قانونی حق استفاده و عضویت در این پیام‌رسان را ندارند.

البته هنوز مشخص نیست که توسعه‌دهندگان نسخه به‌روزرسانی شده واتس اپ از کجا خواهند فهمید که کاربران سن واقعی و حقیقی خود را به هنگام ثبت نام وارد کرده‌اند یا خیر. بنابراین انتظار می‌رود الگوریتم‌های فوق پیشرفته‌ای که احتمالا مبتنی بر هوش مصنوعی است، بکار گرفته شود تا سن حقیقی کاربران را شناسایی کنند.
این در حالیست که حداقل سن کاربرانی که در هر جای دیگر جهان بجز اروپا زندگی می‌کنند، هنوز همان ۱۳ سال است و هیچ جای نگرانی در این باره نخواهد بود.

واتس اپ در راستای همگام و سازگار شدن با سیاست‌گذاری‌های اتحادیه اروپا، قصد دارد که با این تغییر رویه از حقوق شهروندان، اطلاعات خصوصی و حریم شخصی آنها محافظت کند و کودکان زیر سنین قانونی را از گزند صفحات مجازی و محتوای نامناسب در امان بدارد.
شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن پیام رسان دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است. این پیام‌رسان محبوب در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی بی‌سابقه در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.
کد مطلب: 52622
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام