۰
plusresetminus
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵

حضور آمازون و مایکروسافت در میان ده دریافت کننده اصلی ویزای H-1B در سال مالی 2017

ایتنا - آمازون، مایکروسافت، اینتل و گوگل در میان 10 دریافت کننده برتر درخواستهای H-1B در سال مالی 2017 قرار داشته اند.
حضور آمازون و مایکروسافت در میان ده دریافت کننده اصلی ویزای H-1B در سال مالی 2017

بر مبنای گزارش 2018-2017 H-1B بنیاد ملی خط مشی آمریکایی، آمازون، مایکروسافت، اینتل و گوگل در میان 10 دریافت کننده برتر درخواست‌های H-1B در سال مالی 2017 قرار داشته‌اند. در مقایسه با آنها، شرکت‌های مشاوره‌ای، شامل «خدمات مشاوره‌ای تتا» و Infosys، به ترتیب، شاهد کاهش سالانه 50% و 57% درخواست‌ها از سال مالی 2015 تا سال مالی 2017 بوده اند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از ciodive، شرکت Cognizant با اینکه با کاهش 25 درصدی سالانه درخواست‌ها از سال مالی 2016 مواجه بوده ولی در سال مالی 2017 جایگاه شماره یک درخواست‌های تاییدشده را به خود اختصاص داده است.
نرخ درخواست‌های فیس‌بوک در سال مالی 2017 به میزان 53% و برای اپل 7% افزایش یافت تا این شرکت‌های در این لیست در جایگاه‌های چهاردهم و پانزدهم قرار بگیرند.
 


محدودیت (cap) ویزای H-1B در حال حاضر 85 هزار نفر است، که سقف 65 هزار درخواست معمول و 20 هزار درخواست ویژه نیروی بسیار ماهر را شامل می‌شود. با این وجود، این سقف ویزا تنها 0.05% از 160 میلیون در نیروی کار شاغل در آمریکا را شامل می‌شود.

برنامه ویزای H-1B، که امسال ظرفیت آن در مدت 5 روز تکمیل شد، برای صنایع مختلف کاربرد دارد، ولی شرکت‌های تکنولوژی به طور خاص از آن برای بکارگیری استعدادهای خارجیشان استفاده می‌کنند، و با ادامه روند تکامل سریع صنعت تکنولوژی، یافتن استعدادهای مناسب برای پشتیبانی از آن اهمیتی حیاتی برای اقتصاد آمریکا دارد.
 
برخی از کارشناسان معتقدند که محدودیت‌های قدیمی و جدید برای این برنامه نهایتا بیش از آنکه به سیاست «آمریکایی بخر، آمریکایی استخدام کن» دولت ترامپ کمک کند به اقتصاد آمریکا آسیب خواهد زد.
 
بر پایه این گزارش، حدود 60% از دارندگان ویزای H-1B مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر دارند. از این رو بدون توانمندی فکریی که اکثر دارندگان این ویزا از خود نشان داده‌اند، این احتمال می‌رود که شغل‌ها، و در نتیجه استعدادها، به کشورهای دیگر سرازیر شوند.
تا زمانی که فکری برای محدودیت‌های این ویزا شود کمپانی‌ها و داوطلبان باید همچنان بر روی استفاده از ویزاهای H-4، پیمانکاران و premium processing مانور دهند.
 
کد مطلب: 52621
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام