۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۹

آیا صنعت خودروهای خودران از اولین حادثه منجر به مرگ جان به در می‌برد؟

ایتنا - تصادف مرگبار بین یک خودروی خودران اوبر و یک عابر در نزدیکی شهر فونیکس باعث برانگیخته شدن مخالفت‌ها و موافقت‌های مختلف شده است.
آیا صنعت خودروهای خودران از اولین حادثه منجر به مرگ جان به در می‌برد؟
تصادف مرگبار بین یک خودروی خودران اوبر و یک عابر در نزدیکی شهر فونیکس، باعث برانگیخته شدن درخواست‌ها برای سختگیرانه‌تر شدن مقررات خودرانندگی شده است، ولی حامیان آن می‌گویند که نیازی به انجام تغییرات عمده وجود ندارد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از toptechnews، پلیس شهر تمپی در ایالت آریزونا می‌گوید که زن عابر در تاریکی شب از جلوی خودروی شاسی بلند اوبر عبور می‌کرد، و نه سیستم خودکار و نه فرد راننده پشتیبان به موقع نتوانستند خودرو را متوقف کنند. مسئولان محلی مقصر را تعیین نکرده‌اند، و مراجع حمل و نقل فدرال می‌گویند که تا زمانی که تحقیقات کامل شود نمی‌توانند اطلاعاتی درباره این تصادف ارائه نمایند.
 
فارغ از اینکه پلیس در سانحه اخیر اوبر را مقصر اعلام کند یا عابر را، مقررات موجود، حامیان و مخالفان خودشان را دارند.
 
حامیان مقررات سبک، از جمله وزارت حمل و نقل دولت ترامپ، می‌گویند که این تکنولوژی می‌تواند 40 هزار نفر تلفات رانندگی سالانه در آمریکا را کاهش دهد. دولت می‌گوید که 94 درصد از این سوانح ناشی از خطای انسانی هستند که سیستم‌های اتومات می‌توانند آنها را کاهش دهند چرا که مست، خواب‌آلود یا غفلت‌کار نیستند.
 
ولی حامیان افزایش تمهیدات ایمنی و دیگران می‌گویند که شرکت‌ها بیش از حد عجله دارند، و نگرانند که تجربیات آتی نشانگر خلاءهایی باشند که سیستم‌های خودکار نمی‌توانند از عهده آنها بربیایند.
 


برخی می‌گویند که سنسورهای لیزری و راداری نصب شده بر روی خودروی شاسی بلند دخیل در تصادف تمپی باید فرد متوفی را در تاریکی تشخیص داده و ترمز کرده یا برای جلوگیری از تصادف با او تغییر جهت می‌دادند.
آنها می‌گویند که رشد بکارگیری این خودروها باید کند شود، و استانداردهایی برای اینکه سنسورها تا چه مسافتی را باید ببینند و با چه سرعتی واکنش نشان دهند.  
 
سام ابوالسامید، یک تحلیلگر Navigant Research، انتظار دارد که سانحه آریزونا روند تحقیقات را کند کند.
وی گفت «شرکت‌های مسئولیت‌شناس از این فرصت برای مرور مجدد رویه‌های تستشان استفاده خواهند کرد.»
 
تویوتا از هم اکنون یک گام به عقب گذاشته، و تست کاملا خودکارش با پشتیبان‌های انسانی را چند روز متوقف نموده تا رانندگان سانحه آریزونا را بررسی نموده و به گفته این کمپانی «به آنها کمک شود که کارشان را با نگرانی کمتری انجام دهند». این کمپانی می‌گوید که مداما در حال پالایش روش‌هایش است.
 
لی مکنایت، دانشیار مطالعات اطلاعاتی دانشگاه Syracuse، می‌گوید که بدون وجود استانداردهایی برای کیفیت کدینگ نرم‌­افزار و امنیت سایبری، تلفات بیشتری در تست جاده‌ای خودروهای خودران رخ خواهد داد
 
مکنایت گفت: «ما می‌توانیم بگوییم که آنها نهایتا یاد خواهند گرفت که ما را نکشند. اما تا آن زمان انسان‌هایی را به کام مرگ خواهند برد.»
 
کد مطلب: 52616
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام