کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عذرخواهی یکی از مسئولین کمبریج آنالیتیکا: فیس‌بوک مقصر است

سايت خبری ايتنا , 5 ارديبهشت 1397 ساعت 13:38

ایتنا - فیس‌بوک کوگان را به «دروغ گفتن» به این شرکت رسانه‌ای متهم کرد و کوگان نیز گفت که فیس‌بوک زمینه‌ساز این ماجرا بود، چرا که هرگز خط مشی مخصوص توسعه دهندگانش را جدی نگرفت و بر آن نظارت نکرد.


 
"الکساندر کوگان"، داده‌پژوهی که در کانون رسوایی "کمبریج آنالیتیکا" بود، به خاطر نقشی که در آن داشت عذرخواهی کرد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی به نقل از مشبل، کوگان در گفت‌وگوی اخیرش با 60 Minutes گفت که در آن زمان فکر می‌کرده که همه کارهایش درست است، ضمن اینکه هیچ کاری برای تخریب رابطه‌اش با فیس‌بوک انجام نداده است.
با اینحال، کوگان بابت اینکه تصور می‌کرد «کاربران از انتقال داده‌هایشان به جای دیگری مطلع هستند» پوزش خواست.
 
او به برنامه 60 دقیقه گفت که «در آن زمان ما فکر می‌کردیم که این کار درست است. ولی الان نظر من واقعا عوض شده است.»
وی افزود: «مخصوصا به این خاطر نظرم عوض شده که فکر می‌کنم ایده محوری ما(مبنی بر اینکه همه کاربران از آن مطلع هستند و برایشان اهمیتی ندارد) اساسا ایراد داشته است، بنابراین اگر آن ایده نادرست بوده، پس کار ما هم ناصحیح و نامعقول بوده است، و از این بابت من صادقانه متاسفم.»
 


البته، آنچه در طی افشای این رسوایی رخ داد، خیلی نشان از پشیمانی و توبه نداشت، چرا که فیس‌بوک کوگان را به «دروغ گفتن» به این شرکت رسانه‌ای متهم کرد، و در مقابل، کوگان نیز گفت که فیس‌بوک زمینه‌ساز این ماجرا بوده، چرا که هرگز خط مشی مخصوص توسعه دهندگانش را جدی نگرفته و بر آن نظارت نکرده است.
 
گفتنی است شرایط سرویس‌دهی اپلیکیشن کوگان به گونه‌ای بود که اجازه انتقال یا فروش داده‌های کاربر را می‌داد، با وجود اینکه چنین چیزی اصولا در تضاد با خط مشی فیس‌بوک بود.
 
مطابق گزارش ایتنا کوگان معتقد است که فیس‌بوک در حالی نوک پیکان انتقادات را به سمت او نشانه رفته که آن موضوع ابعاد به مراتب بزرگ‌تری داشته است.
او همچنین به یکی از همکاران سابقش به نام "جوزف چنسلر" اشاره کرد که اکنون برای فیس‌بوک کار می‌کند، و گفت که برای پروژه کمبریج آنالیتیکا «ما همه کارها را با هم انجام دادیم» ولی عجیب است که او از سرزنش‌ها مبرا مانده است.
 
شایان ذکر است فیس‌بوک حتی در فاصله سالهای 2013 تا 2015 با کوگان کار کرده بود؛ وی می گوید که به خاطر گردآوری داده‌ها از کمبریج آنالیتیکا "برای آموزش به کارکنان" استخدام شده بود.
 
از سوی دیگر فیس‌بوک به 60 Minutes توضیح داده که کوگان برخی فعالیت‌های «تحقیق و مشاوره» را با این شرکت انجام داده بود، ولی از فعالیت‌های وی در کمبریج آنالیتیکا هیچ اطلاعی نداشت.


    در این زمینه بیشتر بخوانید:
    - زاکربرگ با وجود اعتراف به اشتباهاتش قصد استعفا ندارد
    - فیس‌بوک: فقط ما نبودیم که داده‌های شما را جمع آوری می کردیم
    - فیس‌بوک ممکن است 2.8 میلیارد دلار از درآمدهای خود را از دست بدهد
    - اتهام خیانت در امانت گریبان فیس‌بوک را گرفت
     
     


کد مطلب: 52612

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52612/عذرخواهی-یکی-مسئولین-کمبریج-آنالیتیکا-فیس-بوک-مقصر

ايتنا
  https://www.itna.ir