۰
plusresetminus
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱

تصمیم آمازون برای عرضه ربات خانگی

ایتنا- آمازون تصمیم دارد که تا سال 2019، یک ربات خانگی راه اندازی کند و نام وستا را هم برای آن انتخاب نموده است.
تصمیم آمازون برای عرضه ربات خانگی
بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، محصول آینده شرکت آمازون، خیلی بلندپروازانه‌تر از  اسپیکرهای اکو و تبلت‌های فایر است.
گفته می‌شود که شرکت مذکور در حال حاضر بر روی یک ربات خانگی کار می‌کند که "وستا" نام دارد. چند سال است که وستا در حال توسعه بوده و طبق برنامه‌های شرکت آمازون، این محصول در سال 2019 تولید و منتشر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از ونچربیت، هنوز هدف قطعی وستا روشن و مشخص نشده است، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که نقش یک دستیار هوش‌مصنوعی موبایل را خواهد داشت و در خانه‌هایی که الکسا به آنها راه پیدا نکرده است، حضور خواهد یافت.
نمونه اولیه وستا می‌تواند از طریق فناوری اتومبیل خودران مانند دوربین و بینایی کامپیوتر، در خانه‌ها حرکت کند.
 
از اکثر ربات‌های مصرف‌کننده، انتظارات وظیفه‌محور می‌رود؛ به عنوان مثال از آنها انتظار می‌رود که بتوانند از جارو برقی استفاده و خانه را تمیز و مرتب کنند.
بنابر گزارش بلومبرگ، پیشرفت‌ها در بینایی کامپیوتر و هوش مصنوعی می‌تواند قابلیت‌های بیشتری از این دستگاه آمازون را به مشتریان ارائه دهد. از مزایای این ربات، مقرون به صرفه بودن آن است و این نکته دقیقاً خلاف ویژگی ربات سونی است که صرفاً مشتریان دارای بودجه کافی می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
 
شایان ذکر است که آمازون تاکنون موفقیت‌های خوبی در زمینه استقرار ربات‌ها در برنامه‌های صنعتی به دست آورده است.
آمازون اعلام نموده که در پی آن است تا پایان سال جاری میلادی، وستا را در خانه‌های مشتریان علاقه‌مند خود مستقر و سال آینده، به طور رسمی عرضه نماید.
 
گفتنی است که ربات‌های خانگی، هنوز در رده مفاهیم علمی‌-تخیلی قرار دارند و شاید بعضی‌ها با شنیدن اسم آنها به یاد آدمک‌های مکانیکی بیفتند که در حال انجام کارهای خانه هستند، اما واقعیت این است پیشرفت‌های علم رباتیک و هوش مصنوعی، محصولات متنوع و کاربردی به بازار عرضه نموده است که شاید در بسیاری از موارد، فراتر از انتظار شما باشند.
 
کد مطلب: 52598
برچسب ها: آمازون ربات
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام