کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لحن آرام مدیر سابق مایکروسافت

نظر بیل گیتس درباره رسوایی اخیر فیس‎بوک

4 ارديبهشت 1397 ساعت 12:42

ایتنا – بیل گیتس، مدیر فیس‎بوک را به حفظ حریم خصوصی کاربران فراخواند.


 
از رسوایی مارک زاکربرگ در به اشتراک‌گذاری اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس‎بوک با موسسه مشاوره سیاسی و پژوهشی کمبریج آنالیتیکا مدت زمان زیادی نمی‌گذرد.
 
در همین مدت کوتاه، گزارش‌ها و تحلیل‌های زیادی منتشر شده و چهره‌های مشهوری همچون ایلان ماسک و تیم کوک نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.
 
بیل گیتس مرد مشهور دنیای فناوری و مدیر سابق مایکروسافت نیز در این خصوص اظهار نظر کرده است.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از بیزنس اینسایدر
، وی علیرغم اظهارات امیدبخش خطاب به زاکربرگ، به او هشدار داد که باید فیس‎بوک برای حفظ حریم شخصی کاربران نهایت تلاش خود را بکند.
 
وی همچنین به حضور زاکربرگ در کنگره آمریکا اشاره داشت و مدعی شد که اقرار صریح زاکربرگ در مورد افشای اطلاعات کاربران فیس‎بوک در برابر نمایندگان کنگره کار درست و قابل تحسین بوده است و او به بهترین شکل ممکن از پس انجام این کار برآمده است.
 



به گزارش ایتنا بیل گیتس در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی، در خصوص چشم‌انداز دخالت دولت‌ها در بخش فناوری گفت دولت‌ها قوانین و مقررات جدیدی در خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران وضع خواهند کرد، اما به عقیده وی این کار باید به طور حساب شده و معقول صورت گیرد.
 
گفتنی است در همین رابطه اتحادیه اروپا در ماه آینده به دنبال اجرای قانون موسوم به GDPR است و فیس‎بوک نیز می‌کوشد از هم اکنون خود را با مفاد این قانون منطبق سازد.
به عنوان مثال، از این پس در مورد این که آیا کاربران تمایل دارند که برخی اطلاعات حساس زندگی خود نظیر مذهب و گرایش‌های سیاسی‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند یا خیر، از آنها نظرخواهی می‌شود.
 
طبق قوانین، نگهداری از این اطلاعات حساس فقط در صورتی که کاربران به طور صریح اجازه بدهند، مجاز و قانونی خواهد بود.

 


کد مطلب: 52594

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52594/نظر-بیل-گیتس-درباره-رسوایی-اخیر-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir