۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷
رابطه فیس‌بوک و سیاستمداران:

۳.۳ میلیون دلار هزینه لابی‌گری فیس‌بوک در سه ماه

ایتنا - این شرکت، تلاش‌های خود را به دیگر نقاط جهان نیز بسط داده است. بیزینس اینسایدر اخیرا گزارش کرده بود که فیس‌بوک همچنین تلاش‌های لابی‌گریش را در اروپا در سال 2017 دوچندان کرده است.
۳.۳ میلیون دلار هزینه لابی‌گری فیس‌بوک در سه ماه
 
تازه ترین اطلاعات دولت آمریکا نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست سال 2018 فیسب‌وک 3.3 میلیون دلار را صرف لابی‌گری کرده است. این تلاش چندین میلیون دلاری بیشترین رکورد این کمپانی در این زمینه در یک دوره سه ماهه به شمار می‌رود.
 
به گزارش سرویس اخبار جدید تکنولوژی به نقل از gizmodo، بر اساس این اسناد، فیس‌بوک زمان زیادی را صرف لابی با کاخ سفید، اعضای سنا و مجلس نمایندگان و برخی از آژانس‌های دولتی از جمله کمیسیون بازارگانی فدرال و کمیسیون ارتباطات فدرال کرده است.
مطابق این گزارش، فیس‌بوک طیف وسیعی از مباحث را در تلاش‌هایش تحت پوشش قرار داده، و تلاش نموده تا نظرش درباره مباحث مختلفی که به منافع تجاری این شرکت مربوط می‌شوند شنیده شود و سعی نموده تا به نفع خودش بر تلاش‌های کنگره برای ارزیابی مقررات جدیدی مربوط به  اینترنت و صنعت تکنولوژی، تاثیر بگذارد.
 
این شرکت فعال در حوزه شبکه اجتماعی بحث‌هایی را درباره «اصطلاحات جامع» در سیستم مهاجرتی در پیش گرفته است، «از جمله ویزاهای نیروی کار موقت حوزه هایتک و اقامت دائم مبتنی بر اشتغال»، که به نظر می‌رسد در واکنش به تصمیم دولت برای تعلیق موقت ویزاهای H-1B باشد که به طور معمول توسط شرکت‌های تکنولوژی برای جذب نیروی کار خارجی استفاده می‌شوند. (بر اساس گزارش بنیاد ملی خط مشی آمریکا، فیس‌بوک یکی از 15 کارفرمای برتر برای گیرندگان ویزای H-1B در سال 2017 بوده است).
 


در مقابل ترامپ
به گزارش ایتنا فیس‌بوک همچنین موضع خود را درباره تعلیق اخراج کودکان مهاجر، که عمدتا با عنوان DACA شناخته می‌شود، اعلام نمود. مارک زاکربرگ بنیانگذار این کمپانی یکی از چندین مدیر عامل حوزه تکنولوژی بود که علنا علیه تصمیم رییس جمهور دونالد ترامپ برای لغو DACA اطهارنظر کرد.
 
فیس‌بوک همچنین در چند بحث داغ مربوط به خط مشی تکنولوژی در کنگره به لابی‌گری پرداخت. این لابی‌گری‌ها در مباحث مربوط به «بی‌طرفی اینترنت» (که این کمپانی از آن پشتیبانی نموده بود) از طریق یک گروه لابی‌گری دیگر بود، و به دادخواستی علیه FCC پس از تصمیم به حذف حفاظت‌ها از بی‌طرفی اینترنت پیوست.
 
این شرکت همچنین از قدرت لابی‌گری خود برای نقش آفرینی در قانون جلوگیری از توانمندی قاچاقچیان روابط جنسی (SESTA) استفاده کرد، لایحه بحث‌­برانگیزی که نهایتا از تصویب کنگره گذشت و با امضای رییس جهور ترامپ به قانون تبدیل شد.
SESTA، که از پشتیبانی فیس‌بوک برخودار بود، ظاهرا برای مقابله با وب‌سایت‌هایی طراحی شده است که امکان قاچاق انسان را فراهم می‌آوردند ولی نتیجه ناخواسته به خطر انداختن کارگران جنسی را در پی داشتند.
 
فیس‌بوک و درز داده‌ها
از سوی دیگر، فیس‌بوک به آنچه «بحث‌های عمومی درباره درز داده‌ها» با قانونگذاران توصیف نموده مشغول بوده است.
دقیقا مشخص نیست منظور از آن چیست. آیا درز داده‌های فیس‌بوک رخ داده ولی آن را فاش نکرده است؟ آیا این ارتباطی با روسای کمبریج آنالیتکا داشته، که این کمپانی تلاش گسترده‌ای نموده که با عنوان درز داده‌ها شناخته نشود؟ آیا اینها بخشی از مباحثه‌ای درباره خط مشی‌های جدید درباره اینکه چگونه شرکت‌ها باید درز داده‌ها را افشا نمایند بوده است؟
بنظر می‌رسد تلاش‌های سایت gizmodo برای کسب اطلاع در اینباره از فیسبوک بی پاسخ ماند.
 
گفتنی است افزایش هزینه برای لابی‌گری، بخشی از رویه معمول فیس‌بوک بوده، که از سال 2015 منجر به صرف حدود 30 میلیون دلار برای تاثیرگذاری بر قانونگذاران آمریکایی شده است.
این شرکت، تلاش‌های خود را به دیگر نقاط جهان نیز بسط داده است. بیزینس اینسایدر اخیرا گزارش کرده بود که فیس‌بوک همچنین تلاش‌های لابی‌گریش را در اروپا در سال 2017 دوچندان کرده است.
 
فیس‌بوک و سیاستمداران
هر چند احضار مارک زاکربرگ برای شهادت دادن و به پرسش کشیدن روش‌های کسب و کار فیس‌بوک، نمایش چشمگیری را شکل داد، ولی افشاگری‌هایی از این دست هستند که روشن می‌کنند چنین تلاش‌هایی به ندرت فایده‌ای در پی خواهد داشت: شاید سناتورها در جلوی دوربین‌ها خود را سرسخت نشان دادند، ولی زاکربرگ با دادن چند میلیون دلار آنها را ساکت کرد تا مشکلی برایش درست نکنند!


         در این باره بیشتر بخوانید:
         - اعتراف زاکربرگ به سوءاستفاده سیاستمداران از فیس‌بوک
         - فیس‌بوک: فقط ما نبودیم که داده‌های شما را جمع آوری می‌کردیم
         - زاکربرگ با وجود اعتراف به اشتباهاتش قصد استعفا ندارد
         - اتهام خیانت در امانت گریبان فیس‌بوک را گرفت
         - فیس‌بوک با تبلیغات سیاسی چه می‌کند؟
 
 
 
کد مطلب: 52573
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام